Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lotnisko Warszawa-Radom melduje gotowość do otwarcia, ale… traci kolejne trasy

infoair
13.04.2023 15:30
Lotnisko Warszawa-Radom traci kolejne zapowiadane wcześniej kierunki lotów. Zrezygnowano z obsługi czarterowych tras na Majorkę i do Tivatu (Czarnogóra). Kilka dni wcześniej pojawiła się informacja o tym, że nie będzie lotów do Kopenhagi.

Oficjalnych powodów zamknięcia wakacyjnych lotów czarterowych na Majorkę i do Tivatu nie podano. Szef radomskiego lotniska Grzegorz Tuszyński powiedział tylko, że jest to "decyzja biznesowa touroperatorów".  Zapewnia też, że nie ma ryzyka skasowania kolejnych lotów.

Część z wycieczek wciąż jest sprzedawana i z tego, co wiem, zainteresowanie pozostałymi połączeniami jest spore. Myślę, że nie ma zagrożenia kolejnych odwołań tras czarterowych - powiedział Grzegorz Tuszyński

Lotnisko Warszawa-Radom, którego budowa pochłonęła prawie 800 mln zł, to jedna z najważniejszych i jednocześnie najbardziej kontrowersyjnych inwestycji rządu PiS. Jej zwolennicy przekonywali, że w tym rejonie Polski przyda się nowoczesne lotnisko, bo odciąży warszawski port Chopina, a przeciwnicy twierdzili, że to wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo przecież nikt nie będzie chciał latać z Radomia. Mimo sporów inwestycja została zrealizowana.

Lotnisko ma być czynne od 20 kwietnia 2023 r., a 27 kwietnia ma na nim wylądować pierwszy samolot — z Paryża. 

Mamy za sobą trzydniowe testy, w których sprawdzaliśmy wszystkie urządzenia i systemy lotniskowe. W tym doświadczeniu wzięło udział prawie tysiąc statystów. Wszystko się udało i zebraliśmy ponad 500 ankiet i ocen, które wykazały, że jesteśmy przygotowani do obsługi pasażerów -  powiedział Grzegorz Tuszyński.

Oprócz stolicy Francji kierunki lotów z Radomia obejmą m.in. Rzym, Tiranę, Prewezę i Warnę. Nie będzie zapowiadanej wcześniej Kopenhagi, co podobno wynika z braku zainteresowania tym kierunkiem. 

Do momentu otwarcia portu lotniczego liczba kierunków raczej się nie zwiększy, chociaż wciąż toczą się podobno rozmowy z tanimi liniami. LOT to na razie jedyny przewoźnik, który będzie obsługiwał połączenia z portu Warszawa-Radom. 

Rozmowy się toczą, a czy są finalizowane, to nie odpowiem, ponieważ prowadzi je zarząd spółki Polskie Porty Lotnicze. Każdy przewoźnik jest u nas mile widziany i tyle mogę powiedzieć. Lotnisko w Radomiu jest właśnie przygotowane pod tanie linie lotnicze, tak że czekamy – dodał Tuszyński

Czarterowa siatka lotów, po rezygnacji z Majorki i Tivatu, obejmie pięć destynacji: Antalya, Burgas, Dżerba, Monastyr i Warna.