TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Skarżysko Kamienna: Pojazd ratownictwa technicznego z wózka WM-15A i przyczepy PWM-15
Skarżysko Kamienna: Pojazd ratownictwa technicznego z wózka WM-15A i przyczepy PWM-15
inforail
14.01.2009 15:11
Skarżysko Kamienna: Pojazd ratownictwa technicznego z wózka WM-15A i przyczepy PWM-15
Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej ogłasza przetarg na przebudowę wózka motorowego WM-15A i przyczepy PWM-15 na kolejowy pojazd ratownictwa technicznego oraz zakup niezbędnego oprzyrządowania. Kolejowy pojazd ratownictwa technicznego powinien być wykonany na bazie przebudowy wózka motorowego WM-15A i przyczepy PWM-15, będących w posiadaniu Zamawiającego, które zostaną przekazane Wykonawcy. Pojazd ratownictwa technicznego winien składać się z dwóch członów tworzących integralną całość, z których jeden ma własny napęd, z możliwością jazdy w dwóch kierunkach, tj: członu napędowego A ( dwie osi napędne) i członu doczepnego B ( dwie osi toczne) połączonych ze sobą układami cięgłowo-zderznymi oraz instalacjami: pneumatyczną i elektryczną. Człon napędowy ma być przystosowany do montażu urządzeń do robót okołotorowych. Eksploatacja tego pojazdu będzie możliwa tylko w zwartym składzie. Pojazd winien osiągać prędkość 80 km/h , być przystosowany do jazd po torze o szerokości 1435 mm o dopuszczalnym nacisku 20t na oś. Kabiny sterownicze winny być dwie-po jednej na każdym krańcu pojazdu. Cała kontrola jazdy wprzód i w tył oraz układów pomocniczych powinna być możliwa z każdej kabiny sterowniczej. Wymagane jest aby w terminie przekazania kolejowego pojazdu ratownictwa technicznego Wykonawca posiadał świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego na wykonany pojazd wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w Polsce, dokumentację techniczno-ruchową na zabudowane na pojeździe urządzenia oraz dokumentację systemu utrzymania opracowana przez Wykonawcę.
Charakterystyka kolejowego pociągu ratownictwa technicznego
Ilość członów pociągu
|
– 2 (A i B)
|
Długość ze zderzakami całego składu
|
– 25880 mm
|
Szerokość
|
– 2800 mm
|
Wysokość (od główki szyny)
|
– 4600 mm
|
Max. prędkość transportowa z własnego napędu na prostym, poziomym torze
|
– 80km/h
|
Max prędkość transportowa przy holowaniu obcym środkiem trakcyjnym
|
– 80km/h
|
Masa służbowa:
-człon napędny
-człon doczepny
|
22,0 t
16,0 t
|
Minimalny promień łuku
|
– R 150m
|
Typ silnika /moc
|
– min. 240kW
|
Przeniesienie napędu
|
– hydrostatyczne
|
Ilość osi napędowych
|
– 2
|
Układ jezdny (usprężynowanie, zestawy kołowe)
|
– z wózka WM-15A
|
Hamulec zespolony
|
– Oerlikon
|
Zamawiający wymaga dostarczenia wraz z kolejowym pojazdem ratownictwa technicznego niżej wymienionego oprzyrządowania:
1) głowica mieląca o napędzie hydraulicznym (do zarośli wzdłuż torów kolejowych)
2) nożyce do traw i gałęzi o napędzie hydraulicznym
3) obcinarka do gałęzi o napędzie hydraulicznym
4) frezowa odśnieżarka torów o napędzie hydraulicznym
5) wózek torowy do przewozu uszkodzonego taboru
Sterowanie pracą powyższymi urządzeniami odbywa się joistickiem w kabinie operatora, a żurawia hydraulicznego również pilotem i pulpitem sterowniczym dźwigniowym z dwu stanowisk. Celem zapewnienia stabilności pociągu w trakcie pracy żurawiem pojazd należy wyposażyć w 2 podpory tarczowe o średnicy 450 mm wysuwanych w sposób hydrauliczny.
Konstrukcja kolejowego pojazdu ratownictwa technicznego, tj. czoło członu napędowego winna umożliwiać montaż i pracę oprzyrządowania (urządzeń do robót około torowych tj: głowicy mielącej, ,nożyc do traw i gałęzi, obcinarki do gałęzi , frezowej odśnieżarki torów).
Kryteria oceny ofert i znaczenie cena -100%, termin realizacji zamówienia 31-12-2009.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024