191 kierunków w 89 krajach na całym świecie. Air France ogłosiły letni rozkład lotów
Linie lotnicze Air France właśnie ogłosiły swoje plany na nadchodzący letni sezon lotów, który w tym roku będzie obowiązywał od kwietnia do października. Silny popyt na podróże w połączeniu ze zniesieniem ostatnich ograniczeń wynikających z Covid-19, zaowocuje bogatszą ofertą tras i zwiększoną częstotliwością lotów.
Tego lata linia planuje realizować aż do 835 połączeń dziennie. W sumie klienci Air France otrzymają do wyboru 191 kierunków w 89 krajach na całym świecie, a siatka i rozkład linii ostatecznie powrócą do poziomu sprzed pandemii.
Oferta międzykontynentalna: wznowienie lotów do Chin i zwiększenie liczby połączeń z Ameryką Północną i Afryką Wschodnią Sezon letni 2023 będzie punktem zwrotnym w siatce połączeń długodystansowych Air France, która będzie liczyć już 85 destynacji. Dzięki wznowieniu lotów do Chin, przewoźnik zaoferuje szerszy wachlarz połączeń w Azji. Od wiosny liczba rejsów z Paryża do Pekinu, Szanghaju i Hongkongu będzie stopniowo rosnąć, aby ostatecznie po 1 lipca b.r. osiągnąć 1 rotację dziennie na każdej z tras. Ponadto zwiększy się liczba połączeń do Tokio w Japonii, dokąd Air France zaoferuje w sumie 14 lotów tygodniowo na oba tokijskie lotniska – Haneda - do 11 rejsów tygodniowo i Narita – do 3 rejsów tygodniowo.
W odpowiedzi na dynamicznie rosnący popyt, Air France planuje dalsza rozbudowę oferty połączeń do Ameryki Północnej. W nadchodzącym letnim sezonie, klienci linii będą mogli skorzystać nawet ze 180 lotów tygodniowo między Paryżem, a 14 miastami w Stanach Zjednoczonych. Od niedawna amerykańska siatka Air France obejmuje już dwa nowojorskie lotniska: JFK i Newark Liberty.
Oferta do Kanady będzie obejmowała do 50 lotów tygodniowo do 5 miast, co stanowi 25-procentowy wzrost, w porównaniu z okresem przed pandemią. Linia uruchomi nową trasę do Ottawy (5 razy w tygodniu), wznowi sezonowe loty do Quebec City, a dodatkowo wzrośnie liczba rotacji na trasach do Montrealu, Toronto i Vancouver. Air France będzie jedyną linią lotniczą obsługującą bezpośrednie loty między Ottawą a Europą, a tego lata, dzięki nowej trasie i dodatkowym rotacjom, stanie się europejskim liderem pod względem liczby oferowanych miejsc na lotach między Europą a Kanadą.
Air France, który działał bardzo aktywnie w Afryce przez cały okres pandemii, zamierza utrzymać swoje wysokie oferowanie na poziomie powyżej tego z 2019 roku. W czerwcu b.r. przewoźnik zainauguruje nową trasę z Paryża do Dar Es Salam w Tanzanii. Loty będą realizowane w ramach tego samego połączenia co Zanzibar, trzy razy w tygodniu, samolotem Boeing 787-9 Dreamliner. Również od czerwca, pasażerowie Air France będą mogli skorzystać z codziennego, bezpośredniego połączenia między Paryżem a Nairobi w Kenii.
Ostatnią z nowości w pozaeuropejskiej siatce połączeń Air France jest nowa trasa między Kajenną w Gujanie Francuskiej, a Belém, które jest największym miastem w brazylijskiej Amazonii. Loty będą realizowane raz w tygodniu od maja tego roku.
Oferta w Europie i we Francji: 106 kierunków i 66 tras sezonowych
W rozpoczynającym się niebawem sezonie, Air France zaoferuje do 650 lotów dziennie na 106 trasach średniego i krótkiego zasięgu - w Europie, Afryce Północnej i we Francji.
Poza regularnym rozkładem lotów, linia będą obsługiwać 66 tras sezonowych z wylotem z Paryża oraz regionalnych lotnisk we Francji. Dzięki lotom sezonowym, Air France planuje zaspokoić wzmożony popyt na wakacyjne podróże do Grecji, Tunezji, Maroka, Algierii oraz na Korsykę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ponadto, należąca do Grupy Air France-KLM niskokosztowa linia Transavia France planuje zaoferować tego lata blisko 200 tras i 120 destynacji.
Loty Air France z/do Polski
W sezonie wiosna-lato 2023 r. Air France zaoferuje do 27 lotów tygodniowo między Warszawą, a Paryżem (od 3 do 4 lotów dziennie) oraz 3 loty tygodniowo z Krakowa do Paryża (we wtorki, czwartki i soboty).
Do Johannesburga w nowych kabinach
Trwa modernizacja 12 samolotów typu Boeingów 777-300 ER, w których Air France stopniowo instaluje najnowsze kabiny pokładowe – od klasy ekonomicznej, poprzez Premium Economy, aż po klasę biznes. Aktualnie w nowych kabinach można podróżować na trasach do/z Nowego Jorku (JFK), Dakaru i Rio de Janeiro, a od 27 marca b.r. będą dostępne również na lotach do/z Johannesburga (RPA).
Poprzez inwestycję w nowe kabiny, Air France dąży do zapewnienia swoim klientom optymalnego komfortu i nowego doświadczenia podróży na trasach międzykontynentalnych. Choć goście wszystkich klas w zmodernizowanych wnętrzach B777 doświadczą nowych udogodnień, to najwięcej zmian czeka na pasażerów klasy biznes. Wyposażono ją w zupełnie nowe fotele, które rozkładają się do poziomu idealnie płaskiego, blisko dwumetrowego łóżka. Dzięki swoim specyficznym kształtom i przesuwanym drzwiom, fotele zapewniają podróżnym strefę doskonałej prywatności.
Dodatkowo siedzenia w środkowym rzędzie można połączyć poprzez opuszczenie ścianki działowej, aby tym samy zapewnić gościom podróżującym we dwoje wspólną prywatną przestrzeń.
Powyższa oferta lotów może ulec zmianie i jest uzależniona od pozwoleń wydawanych przez władze poszczególnych państw. Loty będą realizowane z uwzględnieniem środków sanitarnych i bezpieczeństwa zdrowia, zgodnie z przepisami obowiązującymi w danym kraju. Air France zaleca swoim klientom, aby przed podróżą sprawdzali aktualnie obowiązujące zasady wjazdowe i wymagania co do dokumentów. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie airfrance.traveldoc.aero.