Kolej otwiera się biletowo na handlowe sieci. Powyżej 50 punktów
Nowy, agencyjny model sprzedaży biletów PKP Intercity skierowany jest m.in. do sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, sieci stacji paliw, sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe.
Generalnie z tej oferty mogą skorzystać wszystkie firmy spełniające określone wymagania. Nowa formuła skierowana jest do podmiotów z własną lub partnerską siecią dystrybucji towarów czy usług, które mają co najmniej 50 punktów stacjonarnych i mogą się wykazać doświadczeniem w sprzedaży usług podmiotów zewnętrznych.
Nowy model
Jak tłumaczy przewoźnik, współpraca z zewnętrznymi partnerami jest możliwa dzięki polityce ujednoliconych warunków handlowych, którą PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 r. Nowy model sprzedaży agencyjnej przewiduje jednolite warunki handlowe dla każdego z partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy - zaznaczyła spółka.
PKP Intercity przypomniało, że rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju, a projekt nowego modelu sprzedaży agencyjnej o partnerów stacjonarnych stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób, które nie chcą korzystać z kanałów zdalnych lub mają do nich ograniczony dostęp.
PKP Intercity oferuje nawiązanie współpracy i możliwość sprzedaży biletów przewoźnika firmom obsługującym stacjonarne punkty sprzedaży, jak sklepy, kioski czy stacje benzynowe - poinformowała PAP spółka.
-"Dla potencjalnych partnerów to szansa na sprzedaż biletów przewoźnika, którego popularność stale rośnie, na jasnych i atrakcyjnych zasadach. Nasza dotychczasowa współpraca z partnerami w ramach ujednoliconych warunków handlowych i rozwój zdalnych kanałów sprzedaży pokazuje, że podróżni bardzo chętnie korzystają z nowych możliwości zakupu biletów PKP Intercity" – mówi Tomasz Gontarz z zarządu PKP Intercity.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
szersza oferta
Od kilku miesięcy bilety PKP Intercity są dostępne na platformach KOLEO, mPay, e-podróżnik.pl oraz SkyCash. Do końca lutego poprzez te kanały sprzedano 1,8 mln biletów przewoźnika - przypomniało PKP Intercity.
Do tego PKP Intercity sprzedało 120 tys. biletów przez udostępnioną dwa miesiące temu aplikację - poinformował przewoźnik.
Spółka zapowiada, że w niedalekiej przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach i umożliwi zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji. W aktualnej wersji aplikacji, jak podaje PKP Intercity, można skorzystać z graficznej rezerwacji, gdzie możemy wybrać rodzaj wagonu, miejsce oraz sprawdzić kierunek jazdy pociągu.
W aplikacji pojawiła się też możliwość płacenia z użyciem Google Pay. Wcześniej pasażerowie mogli zapłacić kartą lub BLIK-iem.
Udostępniona na przełomie bieżącego i zeszłego roku nowa aplikacja PKP Intercity systematycznie ma zyskiwać nowe funkcjonalności i ulepszenia. W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia jak m.in. możliwość pobrania biletu w formacie pdf, udostępnienia go innej osobie, płatności za pomocą Apple Pay, sprzedaż biletów międzynarodowych czy możliwość dodania biletu do kalendarza.