Awaria ŚKUP: Na ratunek rusza mPay z biletami okresowymi przez apkę
Od dzisiaj - 15 lutego - w aplikacji mobilnej mPay można zakupić biletów długookresowych na komunikację miejską Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Na czas awarii systemu ŚKUP, ZTM zdecydował o natychmiastowym uruchomieniu w Punktach Obsługi Pasażera sprzedaży tymczasowych, papierowych biletów miesięcznych oraz o umożliwieniu zakupu biletów miesięcznych poprzez wykonanie przelewu.
Szybkie konsultacje
Zaraz po zaistnieniu awarii, ZTM przystąpił również do rozmów z operatorami aplikacji mobilnych. Konsultowane było wspólne uruchomienie sprzedaży wszystkich biletów długookresowych. Ustalenia z operatorem aplikacji mPay, a przede wszystkim dostosowanie systemów informatycznych, zakończyły się pozytywnie.
Oznacza to, że od jutra pasażerowie ZTM będą mogli przy użyciu telefonów komórkowych kupować wszystkie bilety długookresowe – są to bilety tygodniowe („Sieć 7”), miesięczne („Miasto 30”, „2 Miasta 30”, „Sieć 30” i „Sieć 30 Okaziciel”), kwartalne („Miasto 90”, „2 Miasta 90”, „Sieć 90”) oraz półroczne („Sieć 180”). W aplikacji, w puli nowo dostępnych biletów, znajdą się zarówno wersje normalne, jak i ulgowe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aplikacja mPay jest bezpłatna i można ją pobrać z App Store, Google Play i AppGallery. Porozumienie ZTM z operatorem aplikacji mPay w zakresie tymczasowej sprzedaży biletów długookresowych ma obowiązywać co najmniej do czasu zakończenia awarii.
Szczegółowe informacje dotyczące wdrożonych na czas awarii systemu ŚKUP rozwiązań, m.in. w zakresie sprzedaży i kasowania biletów, dostępne są na stronie internetowej ZTM. Organizator komunikacji miejskiej przeprasza za wszystkie niedogodności i prosi pasażerów o wyrozumiałość.