Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konin z umową na zielone przystanki. Z MM2021

infotrans
02.09.2022 14:00

Zakończyło się drugie konińskie postępowanie na dostawę i montaż pięciu zielonych przystanków oraz wiaty rowerowej z zielonym dachem.

Spośród trzech złożonych ofert, miasto wybrało propozycję MM2021. 11 sierpnia podpisano umowę z firmą z Koźmina Wlkp., która wygrała obie części zamówienia i teraz ma 4 miesiące na zrealizowanie kontraktu.  

Do dwóch razy sztuka

Przypomnijmy, że Konin dwa razy organizował przetarg na dostawę i montaż 5 zielonych przystanków oraz wiatę rowerową z zielonym dachem. Inwestycja jest realizowana w ramach projektu pod nazwą: „Zielone korytarze miejskie – klimatyczne przebudzenie w Koninie", realizowanego w ramach programu „Środowisko, energia i zmiany klimatu” finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG i budżetu państwa. Zielone przystanki powstaną w ciągu 4 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.

Pierwsze postępowanie zakończyło się fiaskiem z uwagi na zbyt wysokie ceny oferentów. Przypomnijmy, że w części 1 przetargu (zielone przystanki) ofertę złożył jeden podmiot: FPP Enviro Sp. z o.o., - z ceną 421.951,50 PLN, podczas gdy budżet zamawiającego na to zadanie wynosił 246 000,00 PLN. Podobnie było również z częścią dotyczącą wiat rowerowych. Miasto po analizie planu wydatków majątkowych Miasta Konina na 2022 rok, uwzględniając zaciągnięte dotąd zobowiązania finansowe, stwierdziło, że nie może zwiększyć środków do kwoty złożonych ofert.

I to się opłaciło. W drugim podejściu samorząd otrzymał trzy oferty i wybrał w obu zadaniach firmę MM2021 z cenami:

  • 299.589,26 PLN brutto na dostawę i montaż pięciu zielonych przystanków
  • 58.041,61 PLN PLN brutto na dostawę i montaż wiaty rowerowej z zielonym dachem.
fot. UM Białystok

LOKALIZACJA ZIELONYCH PRZYSTANKÓW

Zielone przystanki powstaną w następujących lokalizacjach: PRZESIĄDŹ SIĘ NA: Mniej betonu – więcej zieleni, czyli warszawski parking P&R Połczyńska Bydgoszcz zamawia kolejne przystanki wiedeńskie. Z opcją przystanek nr 361-01 „Przyjaźni” przy ulicy Przyjaźni, przystanek nr 361-02 „Przyjaźni” przy ulicy Przyjaźni, przystanek nr 158-01 „Piłsudskiego” przy ulicy J. Piłsudskiego, przystanek nr 499-02 „Targowisko Miejskie” przy ulicy 11 Listopada, przystanek nr 358-01 „Zakole” przy ulicy Zakole.

Zielone przystanki mają składać się z konstrukcji wiaty przystankowej, zielonego dachu retencyjnego, systemu retencjonowania wody, zielonej ściany, pasa roślinności oraz elementów wyposażenia wiaty. Do wyposażenia wiat należeć ma m. in.: ławka wraz z podłokietnikami wykonana ze stali nierdzewnej lub materiałów łączonych, tj. metalu, drewna lub tworzywa sztucznego, (siedzisko wykonane z drewna) zapewniająca min. 4 miejsca siedzące. Ponadto, w przestrzeni wiat znajdzie się oznaczenie stanowiska o minimalnej szerokości 0,90 m dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, oczekujących na komunikację miejską. Kluczowym dla zielonych przystanków ma być dach wiat. Jego konstrukcja powinna umożliwić odprowadzenie nadmiaru wody opadowej - odprowadzenie do 2 rur spustowych - dodatkowych profili stalowych na tylnej ścianie o właściwym przekroju. Konstrukcja dachu powinna również uwzględniać obłożenie jej obciążeniem zielonego dachu w stanie pełnego nasycenia wodą.

Oprócz tego zostanie wykonana zielona ściana, którą stanowić mają gęsto posadzone rośliny o wysokości docelowo zajmującej ok. 2,00 m wysokości tylnej ściany wiaty przystankowej. Zielona ściana ma być oparta na kracie stalowej, dołączonej do segmentów wiaty, z możliwością demontażu. Uzupełnieniem całości będzie pas roślinności, który ma być umieszczony za wiatą w skrzyni, na całej jej długości.