Baku: Budowa linii kolejowej Baku – Tbilisi –Kars
inforail
10.12.2008 13:04
Baku: Budowa linii kolejowej Baku – Tbilisi –Kars
Jak informuje telewizja რუსთავი2 (Rustavi2) i Azərbaycan TeleVizyonu, gazety עלייה(Alia), Azərbaycan, Əxprəss oraz მედია(Media) – na forum piątej międzyrządowej komisji gruzińsko-azerbejdżańskiej figurowała m. in. sprawa budowy linii kolejowej Baku-Tbilisi-Kars (Բաքու–Տիֆիլիս–Կարս/ბაქო- თბილისი- ყარსი/Bakı- Tiflis –Quars/Bakû- Tibîlîsî- Qers/قارص – تفلیس – باکی). Posiedzeniu przewodniczyli premierzy: Gruzji გრიგოლმგალობლიშვილი/Grigoł Mgałobliszwili oraz Azerbejdżanu Artur Tahir oğlu Rəsizadə.
Zdaniem premiera Grigoła Mgałobliszwiliego, „projekt ten posiada ogromne znaczenie i wspaniałe perspektywy, stwarzając połączenie między Zakaukaziem i Turcją oraz Unią Europejską. Dzięki temu Gruzja może zupełnie zrezygnować z uciążliwego dla niej rosyjskiego szerokiego toru i przejść na standartowe tory.”
W odpowiedzi azerski premier Artur Tahir oğlu Rəsizadəpokreślił, że „budowa tej bardzo ważnej dla Zakaukazia linii kolejowej odbywa się w bardzo szybkim tempie i do 2010 powinna być już gotowa.“Umowa o budowie tej linii kolejowej podpisana została w Tbilisi 7 lutego 2007 r. przez ministrów komunikacji i transportu Turcji, Gruzji i Azerbejdżanu.
Na terenie Gruzji jest ona najdłuższa, na odcinku 170 -kilometrowym prowadzi od ახალქალაქი/Ախալքալաք/آخالکالاکی/Ahılkelek/Achałkalaki na granicy z Turcją przez თბილისი/ Տիֆիլիս/تفلیس/Tibîlîsî/Tbilisi do Մարաբդա/მარაბდა/Marabda na granicy Azerbejdżańskiej. Na terenie Turcji budowany jest odcinek 75 -kilometrowy, na terenie Azerbejdżanu trasa jest już gotowa.
Zdaniem premiera Grigoła Mgałobliszwiliego, „projekt ten posiada ogromne znaczenie i wspaniałe perspektywy, stwarzając połączenie między Zakaukaziem i Turcją oraz Unią Europejską. Dzięki temu Gruzja może zupełnie zrezygnować z uciążliwego dla niej rosyjskiego szerokiego toru i przejść na standartowe tory.”
W odpowiedzi azerski premier Artur Tahir oğlu Rəsizadəpokreślił, że „budowa tej bardzo ważnej dla Zakaukazia linii kolejowej odbywa się w bardzo szybkim tempie i do 2010 powinna być już gotowa.“Umowa o budowie tej linii kolejowej podpisana została w Tbilisi 7 lutego 2007 r. przez ministrów komunikacji i transportu Turcji, Gruzji i Azerbejdżanu.
Na terenie Gruzji jest ona najdłuższa, na odcinku 170 -kilometrowym prowadzi od ახალქალაქი/Ախալքալաք/آخالکالاکی/Ahılkelek/Achałkalaki na granicy z Turcją przez თბილისი/ Տիֆիլիս/تفلیس/Tibîlîsî/Tbilisi do Մարաբդա/მარაბდა/Marabda na granicy Azerbejdżańskiej. Na terenie Turcji budowany jest odcinek 75 -kilometrowy, na terenie Azerbejdżanu trasa jest już gotowa.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024