Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Australia: linie Qantas znalazły sposób na lotniskowy chaos – ograniczają liczbę lotów

infoair
28.07.2022 08:30
Qantas, największy przewoźnik w Australii, podjął decyzję o dalszym ograniczaniu lotów, ponieważ firma boryka się z licznymi problemami takimi jak zagubiony bagaż czy opóźnione i odwołane loty, które rozwścieczają pasażerów - podał w środę portal news.com.au.

Przewoźnik staje w obliczu kryzysu po pandemii Covid-19. Spory pracownicze i niedobór personelu doprowadziły do znacznych zakłóceń podróży. Andrew David, szef Qantas, przeprosił wszystkich, na których życie wpłynęły problemy związane z działalnością firmy, i obiecał, że sytuacja się poprawi. David powiedział, że Qantas rozumie, że czyny znaczą więcej niż słowa.

Zapytany o to, jak Qantas zamierza "naprawić ten bałagan", David ujawnił, że ograniczenie lotów i zatrudnienie większej liczby pracowników znajdują się w centrum planu zaradczego linii lotniczych.

Ograniczyliśmy liczbę lotów w tym miesiącu i planujemy zrobić to samo w przyszłym, zdając sobie sprawę z presji operacyjnej, jaką odczuwamy. (...) Poza tym, zatrudniamy więcej osób. Od Wielkanocy zatrudniliśmy w firmie tysiąc osób, a liczba pracowników obsługi naziemnej zwiększyła się średnio o 15 proc. - przekazał Andrew David.

We wtorek Qantas odwołał 13 lotów z samego Sydney. Szef linii lotniczych powiedział, że część lotów odwołano z powodu problemów na lotnisku z pasem bagażowym i systemem używanym do kierowania samolotów do Sydney. (PAP)