Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Metro dojeżdża na Bemowo; WTP informuje o utrudnieniach

infotram
30.06.2022 18:15
Od dziś (30 czerwca 2022 roku) linia M2 kursuje do stacji Bemowo.

Warszawski Transport Publiczny informuje o … utrudnieniach.

Dwie nowe stacje

W związku z otwarciem dwóch stacji metra WTPInfo na Facebooku pisze o … utrudnieniach w komunikacji na linii M2. Wchodząc dalej dowiadujemy się jednak, że to dobre informacje. W komunikacie podano bowiem, że w związku z otwarciem stacji BEMOWO oraz ULRYCHÓW, pociągi linii metra M2 kursują na trasie wydłużonej: TROCKA – Targówek Mieszkaniowy – Szwedzka – Dworzec Wileński – Stadion Narodowy – Centrum Nauki Kopernik – Nowy Świat-Uniwersytet – Świętokrzyska – Rondo ONZ – Rondo Daszyńskiego – Płocka – Młynów – Księcia Janusza – Ulrychów – BEMOWO.

Jak dotychczas ani miasto, ani ZTM Warszawa ani też Metro Warszawskie nie podały oficjalnej informacji o otwarciu dwóch kolejnych stacji metra. Informacji takiej próżno szukać także w agencjach informacyjnych. Trochę dziwi taki brak komunikacji, bo wydawałoby się, że dla Warszawy to ważne wydarzenie.  

Wieczorem komunikat przesłało Biuro prasowe wojewody mazowieckiego:   

30 czerwca br. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego prowadził kontrole na stacji C5 (na wniosek i z przyczyn po stronie inwestora, kontrola przełożona była z 29 czerwca) i stacji C4 oraz szlaku D5.  Kontrola szlaku D6 została zakończona pozytywnie 29 czerwca. 30 czerwca pozytywnie zakończyły się kontrole stacji C5, stacji C4 oraz szlaku D5. W tym zakresie Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzje o pozwoleniu na użytkowanie.

Zadaniem wojewódzkiego nadzoru budowlanego jest sprawdzenie, czy stacje są wybudowane zgodnie z przepisami i projektem. Procedura obejmuje analizę dokumentacji oraz przeprowadzenie kontroli w terenie. Dokumentacja odbiorowa każdego z wniosków to kilkanaście tomów projektów, map, zaświadczeń, oświadczeń, protokołów badań i sprawdzeń i wielu innych dokumentów. Dokumenty te powinny być przygotowane i podpisane przez uczestników procesu inwestycyjnego, tj. projektantów, kierowników robót, kierowników budowy, inspektorów nadzoru inwestorskiego, którzy stwierdzają i potwierdzają wykonanie inwestycji zgodnie z warunkami udzielonego pozwolenia na budowę.

Podczas kontroli inspektorzy sprawdzają stacje, tunele, windy, klatki i inne obiekty towarzyszące aby potwierdzić zgodność stanu faktycznego z dokumentacją przedstawioną przez inwestora oraz projektem zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę. Priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów.