Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Utrudnienia na Węgrzech wpływają też na kursowanie pociągów do Polski

inforail
17.06.2022 13:45
Kursowanie pociągów międzynarodowych między Czechami a Węgrami od 10 czerwca 2022 roku ogranicza duże osuwisko na głównej linii na odcinku Szob – Nagymaros-Wyszehrad na Węgrzech.

Na tym odcinku, wykorzystywanym również przez pociągi międzynarodowe z Czech, ruch jest całkowicie wstrzymany.

Utrudnienia

Pociągi dalekobieżne EuroCity i EuroNight kursują obecnie z objazdami wzdłuż Rajki i Győr, w związku z czym należy liczyć się z wydłużeniem czasu przejazdu o 60 - 120 minut. Aby uniknąć tak długich opóźnień České dráhy uzgodniły z partnerskimi przewoźnikami ZSSK i MÁV Start modyfikację rozkładu jazdy, która wejdzie w życie w poniedziałek 20 czerwca 2022 roku. Zmiana ta pomoże zwiększyć punktualność pociągów nie tylko na odcinku między Budapesztem a Bratysławą, ale także na ruchliwym czeskim odcinku krajowym między Brnem a Pragą. Tor zostanie naprawiony na uszkodzonym odcinku na Węgrzech do końca sierpnia 2022 roku.

Od 20 czerwca możliwe będzie uruchomienie alternatywnego połączenia autobusowego na odcinku Szob - Nagymaros-Wyszehrad. Większość pociągów EuroCity Metropolitan / Hungaria będzie wtedy obsługiwana na trasie Praga Hl.n. - Szob i z powrotem. Na odcinku Szob - Nagymaros-Wyszehrad zostanie zapewniona alternatywna linia autobusowa, dalej do stacji Budapeszt-Nyugati możliwe będzie korzystanie z pociągów regionalnych MÁV-Start. Z Pragi pociągi EC 271, 273, 275, 277, 279 i 287 będą kursować z Brna do Szob i trzeba będzie liczyć na późniejszy przyjazd tych pociągów do Budapesztu. W kierunku z Budapesztu na Słowację i do Czech odjazdy nastąpią około 35 minut wcześniej niż zwykle (np. zamiast o 9:40 o 9:07). Ten model transportu będzie miał zastosowanie do pociągów EC 270, 272, 274, 276, 278 i 286 Metropolitan/Hungaria.

Pociągi Metropolitan EC 280/281 będą nadal kursować na całej trasie Praga-Budapeszt, czyli na trasie objazdowej przez Rajka i Győr. Pociągi EC 130/131 Báthory i pociągi nocne EN 476/477 Metropol również zostaną przekierowane. Pociągi te nie będą kursować przez stacje Nové Zámky, Štúrovo, Szob, Nagymaros-Visegrad i Vac, a w związku z objazdem na tych połączeniach nadal trzeba będzie liczyć na wydłużenie czasu przejazdu o około 60 minut. Pociągi EC 130/131 będą kursować do i z Katowic w Polsce. Na odcinku Katowice - Terespol pociąg EC 130 będzie kursował rozkładowo (składem zastępczym PKP Intercity), a z pociągu EC 131 trzeba będzie przesiąść się do innego składu na stacji Katowice.

Koleje Czeskie wspólnie z Kolejami Węgierskimi i Słowackimi przygotowują zmodyfikowany rozkład jazdy dla pociągów, uwzględniający dłuższy czas podróży między Bratysławą a Budapesztem. Pociągi wyjadą wtedy z Budapesztu wcześniej, by na odcinku z Bratysławy do Brzecławia i dalej do Brna i Pragi, ewentualnie do Ostrawy, Katowic, Warszawy i Terespola pojechać punktualnie.