PKP Intercity unieważniają przetarg na modernizacje wagonów 609A; było za drogo
PKP Intercity unieważniły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 14 wagonów osobowych typu 609A.
Na realizację zadania miało być 36 miesięcy.
Drogie oferty
Oferty w Postępowaniu złożyło dwóch Wykonawców:
1. Konsorcjum firm: COMPREMUM S.A. – lider konsorcjum oraz Mag-Train Sp. z o. o. (obecnie TRANSTRAIN Sp. z o.o.);
2. H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PKP Intercity podały, że oferta z najniższą ceną, tj. oferta H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. o wartości brutto 95 553 780,00 zł, netto 77 686 000,00 zł, jest wyższa o 43,57%, tj. o kwotę brutto 28 998 480,00 zł, netto 23 576 000,00 zł, od kwoty, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynoszącej brutto 66 555 300,00 zł, netto 54 110 000,00 zł.
Druga w kolejności pod względem ceny oferta, tj. oferta Konsorcjum COMPREMUM S.A. oraz Mag-Train Sp. z o.o. (obecnie TRANSTRAIN Sp. z o.o.) o wartości brutto 107 211 720,00 zł, netto 87 164 000,00 zł, jest wyższa o 61,09%, tj. o kwotę brutto 40 656 420,00 zł, netto 33 054 000,00 zł, od kwoty, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Ze względu na okoliczność, iż oferta z najniższą ceną znacznie przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający odstąpił od badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej i postanowił unieważnić postępowanie bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty uznając, że nie zwiększy kwoty.