Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie oferty w przetargu na dwa ezt-y dla Pomorza

inforail
25.05.2022 14:45
W przetargu województwa pomorskiego na dostawę dwóch sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych o napędzie elektrycznym złożone zostały dwie oferty.

Obie poza budżetem.

Oferty

Oferty złożyli:

1. Newag z ceną 69 987 000,00 zł brutto;

2. PESA z ceną 104 919 000,00 zł brutto.

Na sfinansowanie zamówienia podstawowego Zamawiający przeznaczył kwotę 55.350.000,00 zł brutto.

Zamówienie obejmuje także opcję na 29 pojazdów.

O ZAMÓWIENIU

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 2 sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych o napędzie elektrycznym (EZT) z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 29 sztuk fabrycznie nowych pojazdów kolejowych do obsługi wojewódzkich przewozów pasażerskich.

Przedmiot zamówienia obejmuje następujące typy pojazdów:

1) Typ 1 - Dostawa fabrycznie nowego jednego wieloczłonowego pojazdu kolejowego o napędzie elektrycznym z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 10 sztuk EZT do obsługi wojewódzkich przewozów pasażerskich. Do czasu zelektryfikowania linii kolejowych nr 201, 214, 229, 248 i 253 pojazdy będą kursować po następujących liniach kolejowych: 9 Malbork – Gdańsk Główny, 131 Tczew - Smętowo, 202 Gdańsk Główny - Słupsk, 204 Malbork - Elbląg, 405 Słupsk - Ustka Uroczysko z możliwością rozszerzenia o linie nr 250 i relację pociągu Gdynia Główna - Iława - Olsztyn - Iława - Gdynia Główna;

2) Typ 2 - Dostawa fabrycznie nowego jednego wieloczłonowego pojazdu kolejowego o napędzie elektrycznym z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 19 sztuk EZT do obsługi wojewódzkich przewozów pasażerskich. Pojazdy będą obsługiwać połączenia kolejowe na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieście/Gdańskiem Głównym a Wejherowem (linie kolejowe nr 202 i 250). Po zelektryfikowaniu linii kolejowych nr: 201, 214, 229, 248 i 253 pojazdy muszą umożliwiać obsługę tych linii za pomocą zakupionych EZT.

W przypadku pozyskania dodatkowych środków ze źródeł zewnętrznych (np. programy Unijne, programy ministerialne, środki z Funduszy państwowych) na realizację przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje wykonanie przedmiotu zamówienia z ewentualnym zastosowaniem przez Zamawiającego prawa opcji, zwiększającym przedmiot zamówienia o nie więcej niż 10 sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych o napędzie elektrycznym typu 1 lub o nie więcej niż 19 sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych pojazdów kolejowych typu 2, pod warunkiem, że zaoferowana przez wykonawcę cena jednostkowa na dany typ pojazdu nie ulegnie zwiększeniu. Prawo opcji będzie przejawiać się tym, że Zamawiający może zlecić dostawę do 10 kolejnych sztuk EZT typu 1 lub dostawę do 19 kolejnych sztuk EZT typu 2, pod warunkiem pozyskania środków finansowych, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego, w przypadku gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta.