Trzydzieści Flirtów3 w Kolejach Mazowieckich
29 kwietnia 2022 roku do parku taborowego Kolei Mazowieckich dołączył 30. FLIRT.
Skład został odebrany w ramach III umowy wykonawczej.
Ze Skierniewic do Mińska Mazowieckiego
Wartość tej umowy to prawie 400 mln zł brutto, z czego dofinasowanie ze środków UE wyniosło około 120 mln zł. Nowy ezt będzie obsługiwał połączenia na trasie Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki.
Przypomnijmy, że łącznie Koleje Mazowieckie kupią 61 takich Flirtów. W styczniu 2018 r. została podpisana umowa ramowa na dostawę pięcioczłonowych, nowoczesnych, elektrycznych zespołów trakcyjnych ER 160 FLIRT. Umowa opiewa na kwotę ponad 2 mld zł i dotyczy zakupu 6 pojazdów FLIRT w ramach RPO WM 2014-2020 oraz kolejnych 55 szt. pojazdów tego typu przy wsparciu środków unijnych w ramach POIiŚ 2014-2020.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W ramach czterech umów wykonawczych podpisanych w poprzednich latach, na dostawę w sumie 45 pojazdów, spółka Stadler Polska wyprodukowała i przekazała Kolejom Mazowieckim już 29 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które były sukcesywnie wprowadzane do eksploatacji. Dostarczone pojazdy obsługują połączenia kolejowe na następujących trasach: Warszawa - Działdowo, Łowicz - Warszawa – Celestynów z możliwością obsługi stacji Warszawa Rembertów - Zielonka, Skierniewice - Warszawa - Mińsk Mazowiecki
27 kwietnia br. Koleje Mazowieckie zawarły ze spółką Stadler Polska piątą, ostatnią już umowę wykonawczą przewidzianą w rekordowym kontrakcie ramowym z 2018 roku. Podpisana umowa dotyczy dostawy 16 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT.