Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne siódemki PKP Intercity zostaną przyśpieszone do 160 km/h

inforail
29.03.2022 11:45
PKP Intercity opublikowały zaproszenie do złożenia informacji dotyczącej warunków wykonania napraw na piątym poziomie utrzymania P5 20 lokomotyw serii EU/EP07.

Mają one objąć także modernizację podnoszącą ich prędkość do 160 km/h .

O zamówieniu

Zamówienie ma obejmować:

1) wykonanie napraw na piątym poziomie utrzymania P5 z modernizacją 20 lokomotyw serii EU/EP07 z wykorzystaniem obowiązującego DSU oraz na podstawie nowej dokumentacji projektowej;

2) Przeprowadzenie modernizacji pojazdów polegającej na zwiększeniu prędkości eksploatacyjnej do 160 km/h poprzez:

Przebudowa silników trakcyjnych prądu stałego na silniki asynchroniczne z zabudową falowników do ich zasilania;

Zmiana łożyskowania zawieszenia silników trakcyjnych na łożyska toczne;

Zastosowaniu silników asynchronicznych wentylatorów silników trakcyjnych;

Zabudowie zintegrowanego systemu hamulca – tablica pneumatyczna, manipulatory;

Zabudowie natryskowego układu smarowania obrzeży zestawów kołowych;

Zabudowie elektronicznego układu przeciwpoślizgowego z nowym układem piasecznic;

Wymiana aparatury elektrycznej na nową

Modernizacja kabin maszynistów z nowymi pulpitami i gniazdkami do zasilania urządzeń zewnętrznych, oknami bocznymi i czołowymi, drzwiami zewnętrznymi i wewnętrznymi zapewniającymi komfort cieplny i akustyczny, drzwi zewnętrzne z elektronicznym dostępem;

Montaż nowych foteli maszynisty i pomocnika maszynisty;

Zabudowa nowych wycieraczek z napędem elektrycznym, nowych reflektorów czołowych oraz nowych sygnałów końca pociągu;

Zastosowanie nowego układu klimatyzacji i ogrzewania, zastosowanie nowej izolacji cieplnej i akustycznej;

Wymiana przetwornic dwumaszynowych na przetwornice statyczne;

Wymiana sprężarek głównych na sprężarki śrubowe lub tłokowe bez olejowe napędzanych silnikami asynchronicznymi;

Zabudowa nowych prędkościomierzy elektronicznych;

Zabudowa nowych jednopołówkowych odbieraków prądu;

Zabudowa nowego systemu lokalizacji GPS;

Zastosowanie nowoczesnego systemu sterowania lokomotywą z zadajnikiem jazdy i tempomatem;

Zainstalowanie dwukierunkowych liczników energii elektrycznej - elementy do zabudowy systemu dostarcza Zamawiający, Wykonawca jest zobowiązany do montażu urządzeń w pojeździe, opracowania i zatwierdzenia dokumentacji;

Zabudowa systemu CCTV;

Oświetlenie LED kabiny maszynisty i przedziału maszynowego;

Zabudowa nowych radiotelefonów VHF/GSM-R;

System zasilania 3kV DC składu wagonowego z dwoma obwodami z możliwością odłączenia uszkodzonego;

Zabudowa systemu ETCS L2 Baseline 3;

Zastosowanie układu mostkowania hamulca pasażera wg DB AG i ÖBB;

Wyposażenie w system blokady selektywnej drzwi bocznych wagonów TB0, OBB TBS, TI LAT. Sygnalizacja świetlna na pulpicie maszynisty wskazująca rzeczywisty stan drzwi zewnętrznych;

Zamawiający w zależności od uzyskanych informacji (czas realizacji, koszt naprawy) planuje rozpoczęcie eksploatacji pierwszej zmodernizowanej lokomotywy nie później niż 18 miesięcy od zawarcia umowy, natomiast wykonanie modernizacji wszystkich lokomotyw powinno zakończyć się nie później niż 32 miesiące od dnia podpisania umowy.

Utrzymanie lokomotyw po wykonaniu modernizacji w całości po stronie Zamawiającego. Wykonawca w przypadku zawarcia umowy zobowiązany będzie ponadto do stosowanie kolorystyki i wytycznych w zakresie designu, sporządzenia i przekazania dokumentacji pojazdów, udzielenia licencji do dokumentacji i oprogramowania, udzielenia gwarancji i rękojmi, uzyskania na rzecz Zamawiającego dokumentu dopuszczającego do eksploatacji, przeszkolenia pracowników, dostarczenie elementów i części zamiennych tzw. wyprawki.

Termin składania informacji upływa w dniu 8 kwietnia 2022 roku o godzinie 15.00.

Przypomnimy, że w 2020 roku PKP Intercity zawarły z firmą Olkol umowę na przyśpieszenie 20 lokomotyw EU07. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: https://transinfo.pl/inforail/jest-umowa-na-przyspieszenie-20-lokomotyw-do-predkosci-160-km-h-_more_127308/