POLREGIO chce wysłać EN57AL na P4; najpierw konsultacje
POLREGIO opublikowało ogłoszenie dotyczące wstępnych konsultacji rynkowych na wykonanie poziomu utrzymania P4 wraz z pracami dodatkowymi trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AL.
To jednostki odkupione od województwa zachodniopomorskiego.
Opis postępowania
Zamawiający ogłosił wstępne konsultacje rynkowe na wykonanie poziomu utrzymania P4 , wraz z pracami dodatkowymi dla trzech ezt-ów:
- EN57AL-1544 (94 51 2 123 024-3, 94 51 2 123 025-0, 94 51 2 123 026-8);
- EN57AL-1551 (94 51 2 123 027-6, 94 51 2 123 028-4, 94 51 2 123 029-2);
- EN57AL-1555 (94 51 2 123 030-0, 94 51 2 123 031-8, 94 51 2 123 032-6).
Oferty można przesyłać do 6 kwietnia 2022 roku.
Prace zakresu stałego poziomu utrzymania P4
Wykonawca zobowiązuje się w stałym zakresie poziomu utrzymania P4 EZT EN57AL wykonać wszystkie prace w zakresie przewidzianym w Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU), Dokumentacji Techniczno Ruchowej (DTR) pojazdu i zainstalowanych w nim urządzeń, oraz „Instrukcji o utrzymaniu pojazdów kolejowych z napędem Pt-5”, a ponadto wykonać następujące prace:
- Jeżeli DSU określa sprawdzenie elementu, którego wynik jest negatywny to Wykonawca w zakresie stałym wykona naprawę lub wymianę niezbędną do przywrócenia pojazdu do pełnej sprawności.
- Próby i badania wszystkich urządzeń podlegających dozorowi technicznemu, przewidzianych właściwymi przepisami polskiego Transportowego Dozoru Technicznego (TDT), w przypadku zbiorników sprężonego powietrza wykonać rewizję zewnętrzną i wewnętrzną.
- Wszystkie prace dodatkowe niewyszczególnione w Umowie, jeżeli zajdzie konieczność ich wykonania w celu spełnienia warunków określonych Dokumentacji Systemu Utrzymania (w tym warunków bezpieczeństwa) umożliwiających wystawienie przez Komisarza Odbiorczego świadectwa sprawności technicznej.
Prace dodatkowe do wykonania w trakcie poziomu utrzymania P4
- Wymienić na nowe terminale maszynisty;
- Wykonać i zamontować w pojazdach pojemniki do przechowywania płóz hamulcowych wraz z wyposażeniem ich w ptozy hamulcowe;
- Wykonawca doposaży pojazdy w przenośne sygnały (świetlne) końca pociągu;
- Zapewnić możliwość regulacji temperatury w poszczególnych wagonach z poziomu pulpitu maszynisty.
- Monitoring zainstalowany na pojeździe doposażyć w kamery do obserwacji w nocy. Kamery dodatkowo podświetlane, w celu umożliwienia rejestracji obrazu i odtworzenia zdarzeń.
- Zamontować na zewnątrz pojazdu czujniki ruchu, które mogą być załączane przez obsługę pojazdu. Czujniki po wykryciu ruchu powinny zaalarmować obsługę pojazdu i uruchomić oświetlenie wewnętrzne pojazdu.
- Wykonawca dokona wzorcowania liczników energii elektrycznej zamontowanych w naprawianych pojazdach.
- Uzupełnić w szafie elektrycznej brakujące opisy, występujących elementów (przełączniki, wskaźniki, bezpieczniki).
- Zamontować dodatkowe stałe miejsce siedzące (fotel), dla pracownika upoważnionego oraz umieszczony przed nim rozkładany lub wysuwany stolik z indywidualną lampką (strumień światła kierowany). Fotel należy zamontować po lewej stronie kabiny z jednoczesnym zachowaniem funkcjonalności zainstalowanych foteli uchylnych.
- Zamontować chłodziarkę do napoi mieszczącą 3+4 butelek 1,5 litra (jedna chłodziarka w kabinie). Zamawiający dopuszcza zastosowanie chłodziarek przenośnych, przypisanych do danego pojazdu. Chłodziarka powinna być zabezpieczona przed przemieszczaniem się.
- Na pulpicie maszynisty zamontować gniazda USB do ładowania urządzeń elektronicznych o maksymalnym prądzie ładowania co najmniej 1 A (2 gniazda w kabinie).
- Zamontować wyłącznik baterii akumulatorów przy drzwiach wejściowych do EZT przy istniejącym włączniku baterii.
- Zamontować włącznik i wyłącznik baterii akumulatorów (ściana w kabinie maszynisty).
- Zamontować na pulpicie maszynisty sygnalizator włączonego ogrzewania szyby czołowej.
- Zamontować na ścianie w kabinie maszynisty wyłącznik monitorów wewnętrznych SIP.
- Zamontować na pulpicie sygnalizator minimalnego napięcia baterii akumulatorów, które pozwoli na uruchomienie EZT.
- Zamontować lusterka boczne z możliwością regulacji ustawienia przez maszynistę. Regulacja ustawień lusterek powinna odbywać się z poziomu pulpitu maszynisty.
- Zapewnić możliwość mostkowania ciśnieniowego sprężarki przy pomocy przycisku WCS na pulpicie maszynisty
- Istniejący włącznik świateł dostosować do możliwości nadania sygnału Al „Alarm”
- Zamontować w kabinie włącznik umożliwiający włączenie i wyłączenie monitora podglądu obrazu z kamer.
- Zamontowane na pojazdach rejestratory, poza aktualnie rejestrowanymi parametrami powinny zapewnić rejestrację:
Daty wykonania pracy na pojeździe trakcyjnym;
Serii i numeru pojazdu trakcyjnego;
Nazwiska i imienia maszynisty lub numeru statystycznego Zakładu i pracownika;
Numerów prowadzonych pociągów lub jazd luzem.
W przypadku, gdy dostosowanie zamontowanych na Pojeździe rejestratorów okaże się niemożliwe, rejestratory wymienić na nowe, spełniające wymogi określone powyżej. W sytuacji gdy zajdzie konieczność wymiany rejestratorów na nowe, stare rejestratory zdemontować z Pojazdów i zwrócić Zamawiającemu. Rejestratory w celu spełnienia niektórych wymogów mogą korzystać z Systemu Informacji Pasażerskiej. Ilość i rodzaj parametrów rejestrowanych przez nowy rejestrator nie może być mniejsza od aktualnie zarejestrowanych. Ponadto nowe rejestratory powinny posiadać parametry techniczne i funkcjonalność nie gorsze niż aktualnie zamontowane.
22. Czynności w zakresie poszycia pojazdów:
- Malowanie wykonać z zastosowaniem wzoru i kolorystyki aktualnie występującej na pojeździe.
Zamieścić wszystkie oznaczenia Pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Podczas malowania pudła Pojazdu okna i drzwi oraz poręcze należy zdemontować, uszczelki w oknach i drzwiach wymienić na nowe.
- Nanieść dodatkowe znaki graficzne dotyczące Województwa Podlaskiego. Zgodne z aktualnie występującymi na pojeździe.
- Po malowaniu powierzchnie pokryć powłoką antygraffiti o zwiększonej odporności na ścieranie, odpornej na działanie czynników atmosferycznych.
- Przeprowadzić próby szczelności pudła oraz okien (tzw. deszczowanie).
Prace dodatkowe do wykonania opcjonalnie w trakcie poziomu utrzymania P4.
Zamawiający przewiduje, że w przypadku gdy będzie to niezbędne w celu spełnienia warunków określonych w DSU (w tym w szczególności warunków bezpieczeństwa) umożliwiających wystawienie przez Komisarza Odbiorczego świadectwa sprawności technicznej pojazdu Wykonawca wykona na Pojeździe następujące prace (o ile Komisarz Odbiorczy potwierdzi pisemnie potrzebę wykonania danej czynności):
- Obręczowanie zestawu kołowego;
- Naprawa silnika trakcyjnego — wymiana wirnika;
- Naprawa silnika trakcyjnego — wymiana uzwojenia stojana;
- Wymiana osi zestawu kołowego;
- Wymiana koła zębatego na zestawie kołowym;
- Naprawa sprężarki — wymiana stopnia śrubowego.
Zamawiający przewiduje przekazanie pojazdów wykonawcy w terminach:
pierwszy pojazd — III/IV kwartał 2022 r.,
drugi pojazd — I kwartał 2023 r,
trzeci pojazd — Il kwartał 2023r.