Warszawa Sprostowanie PKP w sprawie artykułu w Puls Biznesu
inforail
19.11.2008 16:46
Warszawa Sprostowanie PKP w sprawie artykułu w Puls Biznesu
Zgodnie z Ustawą Prawo Prasowe i art. 31 Ustawy proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w artykule „Kreatywna rachunkowość a’la PKP”z dnia 18-11-2008 w dzienniku Puls Biznesu o treści:
Stwierdzenie zawarte w tytule „Kreatywna rachunkowość a’la PKP”z dnia 18-11-2008 jest niezgodne ze stanem faktycznym.
Pojęcie „kreatywnej księgowości”odnosi się do ukrywania strat i przedstawiania w pozytywnym świetle wyników firmy.
Tymczasem, sprawozdanie finansowe Grupy PKP uwzględniające wszystkie powyższe różnice zostało zatwierdzone przez niezależnego audytora, pozytywnie zaopiniowane przez Radę Nadzorczą PKP S.A. oraz przyjęte przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy w sierpniu 2008 roku. Audytor, na jakimkolwiek etapie swoich prac, nie sformułował zarzutu „kreatywnej księgowości”pod adresem PKP S.A. i nie daje podstaw do takiego zarzutu, tym bardziej, żę PKP S.A. publicznie poinformowała o swoich wynikach w Raporcie Rocznym Grupy PKP za 2007 rok.
Nieprawdziwe jest również sformułowanie: „Znacznie niższe są też przychody. W kwietniu PKP chwaliły się, że wpływy do kolejowej kasy wzrosły do 11,2 mld zł. Tymczasem, były wyższe, niż rok wcześniej, ale wyniosły 9,4 mld złotych”. Przychody Grupy PKP w wysokości 11,2 mld zł są informacją zgodną z prawdą, a suma 9,4 mld przytoczona w Raporcie Rocznym to przychody pomniejszone o korekty konsolidacyjne, o czym autor tekstu nie napisał.”
Redaktor Eugeniusz Twaróg – dziennikarz piszący prostowany tekst, nie zamieścił w tekście żadnej informacji i wyjaśnienia ze strony PKP S.A., którą miał otrzymać 17 listopada. Tekst opublikowany, bez wyjaśnienia podmiotu, którego dotyczy artykuł jest działaniem nierzetelnym ze strony dziennikarza.
PKP S.A. oświadcza że powyższa prośba o sprostowanie nie stanowi polemiki ani nie jest komentarzem do cytowanego artykułu a Rzecznik Prasowy PKP S.A. posiada stosowne umocowania prawne do reprezentowania spółki w relacjach z mediami.
Stwierdzenie zawarte w tytule „Kreatywna rachunkowość a’la PKP”z dnia 18-11-2008 jest niezgodne ze stanem faktycznym.
Pojęcie „kreatywnej księgowości”odnosi się do ukrywania strat i przedstawiania w pozytywnym świetle wyników firmy.
Tymczasem, sprawozdanie finansowe Grupy PKP uwzględniające wszystkie powyższe różnice zostało zatwierdzone przez niezależnego audytora, pozytywnie zaopiniowane przez Radę Nadzorczą PKP S.A. oraz przyjęte przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy w sierpniu 2008 roku. Audytor, na jakimkolwiek etapie swoich prac, nie sformułował zarzutu „kreatywnej księgowości”pod adresem PKP S.A. i nie daje podstaw do takiego zarzutu, tym bardziej, żę PKP S.A. publicznie poinformowała o swoich wynikach w Raporcie Rocznym Grupy PKP za 2007 rok.
Nieprawdziwe jest również sformułowanie: „Znacznie niższe są też przychody. W kwietniu PKP chwaliły się, że wpływy do kolejowej kasy wzrosły do 11,2 mld zł. Tymczasem, były wyższe, niż rok wcześniej, ale wyniosły 9,4 mld złotych”. Przychody Grupy PKP w wysokości 11,2 mld zł są informacją zgodną z prawdą, a suma 9,4 mld przytoczona w Raporcie Rocznym to przychody pomniejszone o korekty konsolidacyjne, o czym autor tekstu nie napisał.”
Redaktor Eugeniusz Twaróg – dziennikarz piszący prostowany tekst, nie zamieścił w tekście żadnej informacji i wyjaśnienia ze strony PKP S.A., którą miał otrzymać 17 listopada. Tekst opublikowany, bez wyjaśnienia podmiotu, którego dotyczy artykuł jest działaniem nierzetelnym ze strony dziennikarza.
PKP S.A. oświadcza że powyższa prośba o sprostowanie nie stanowi polemiki ani nie jest komentarzem do cytowanego artykułu a Rzecznik Prasowy PKP S.A. posiada stosowne umocowania prawne do reprezentowania spółki w relacjach z mediami.
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Rząd zabierze pieniądze kolejom
20.01.2011
Łódź: Chaos w rozkładach pociągów
20.01.2011
Kto opóźnia inwestycje na kolei?
18.01.2011
KIG-u sposób na kolej
18.01.2011
Krzysztof Dyl nowym wiceprezesem UTK
17.01.2011
Zostań współpracownikiem InfoRail
13.01.2011
PKP PLK: Zmiany rozkładu jazdy
13.01.2011
Warszawa: Wstrzymana budowa torów
12.01.2011
Kielce: PESA zmodernizuje EN 81
12.01.2011
PKP S.A.: Dworce dla gmin?
11.01.2011
Dalszy akt zapaści PKP IC
11.01.2011
Więcej z Działu Producenci
Spalinowe szynobusy Newagu
26.10.2010
Poznań: 15 wniosków o upadłość ZNTK
15.10.2010
Czy pociągi Pendolino wjadą do Polski?
30.09.2010
InnoTrans 2010: Premiera Elfa
28.09.2010
Rafamet: Japończycy zadowoleni
22.09.2010
Rafamet: Maszyny dla serbskich kolei
26.08.2010
Poznań: Referendum w ZNTK
13.08.2010
Poznań: Komu zależy na upadłości ZNTK?
09.08.2010
Poznań: W ZNTK trwają negocjacje
18.07.2010
Bombardier dla kolei szwajcarskich
28.06.2010
Nowości Stadlera
15.06.2010
Nowości z NEWAGu
25.05.2010
Poznań: Nie będzie upadłości Sigmy
26.04.2010
Poznań: W ZNTK znów czekają na pensje
14.04.2010
Rzeszów: SA109 po naprawie rewizyjnej
12.03.2010
Więcej z Działu Infrastruktura
Gdynia: Dworzec wraca do formy
19.01.2011
Wadowice: PKP zamykają kasy
18.01.2011
Katowice: Dni dworca policzone
11.01.2011
Poznań: Poszukiwany ajent biletowy
05.01.2011
PKP S.A.: Bedą kolejne zmiany?
01.01.2011
Katowice: Pierwszy peron opóźniony
16.12.2010
Gdynia: Dworzec zgodnie z planem
07.12.2010