Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie pociągi chce kupić kujawsko-pomorskie?

inforail
28.02.2022 14:45
Sprawdzamy jakie pociągi chce pozyskać województwo kujawsko-pomorskie.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem asysty technicznej w okresie pięciu lat od daty przekazania każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego.

Jakie składy?

Województwo chce pozyskać pojazdy czteroczłonowe, przystosowane do kursowania z prędkością 160 km/h (prędkość konstrukcyjna pojazdu 176 km/h). Długość pojazdu to maksymalnie 80 m.

Należy zapewnić ilość miejsc ogółem (siedzących + stojących) na poziomie ≥ 435 (przy założeniu 4 os/m2 ), w tym co najmniej 150 miejsc siedzących. Wnętrze ma być 2 klasy, bezprzedziałowe, z jednoprzestrzennym układem i z otwartymi przejściami międzyczłonowymi. Ilość drzwi pasażerskich po 2 sztuki na każdą stronę członu (łącznie 8 sztuk na każdą stronę pojazdu). Procent niskiej podłogi w stosunku do długości przedziałów pasażerskich to min. 80 %. Do długości niskiej podłogi zalicza się podłogę znajdującą się na wysokości 760 mm-850 mm nad poziomem główki szyny oraz podłogę o innych wysokościach, do których dostęp realizowany jest za pomocą pochylni zgodnej z TSI PRM (do długości przedziałów nie wlicza się przejść międzyczłonowych).

Pojazdy muszą zostać przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Wyznaczone mają być dwa miejsca w przedziale z kabiną WC. Przestrzeń stacjonowania osób na wózkach inwalidzkich oraz droga między drzwiami wejściowymi i dostęp do WC wykonana powinna zostać zgodnie z TSI PRM. Pojazd musi być wyposażony w ręcznie rozkładaną rampę. Rampa zlokalizowana będzie w pobliżu drzwi wejściowych członu z kabiną WC. Rampa powinna obsługiwać perony 550 mm i 760 mm zgodne z TSI PRM.

Mają być także miejsca na rowery, 4 sztuki umieszczone w jednym z członów skrajnych w strefie pomiędzy drzwiami wejściowymi. Przewóz rowerów odbywać się będzie w pozycji poziomej. Miejsce lokalizacja przestrzeni rowerowej musi być oznaczone na zewnątrz specjalnym piktogramem; Konstrukcja uchwytów rowerowych powinna umożliwić parkowanie pojedynczego roweru i jego wystawienie bez ingerencji w pozostałe zaparkowane rowery.

Wykonawca przedstawi minimum dwa warianty kolorystyki zewnętrznej i wewnętrznej do uzgodnienia. Kolorystykę należy określić zgodnie z paletą kolorów RAL.

Będzie klimatyzacja, a pojazdy zostaną wyposażone w nowoczesne oświetlenie LED, monitoring, systemy informacji pasażerskiej, emisji reklam, a także zliczania pasażerów oraz internet bezprzewodowy.

W każdym składzie znajdzie się też defibrylator.  

Pojazd powinien być wyposażony w urządzenia Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ETCS, poziom 2 (minimum baseline 3.4.0), posiadającym Certyfikaty Weryfikacji WE dla podsystemu sterowanie (TSI CCS) dopuszczające pojazd do eksploatacji po PKP PLK SA.