Testy nowych pociągów na trasie do Wieliszewa; ale do Wieliszewa nie pojadą?
Trwają jazdy testowe dwóch pierwszych pojazdów Impuls2 na stołecznych torach.
Nowe pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przejechały dziś ponad 200 kilometrów na trasie linii S3 łączącej Warszawę Zachodnią (peron 9.) z Wieliszewem - poinformował Szybka Kolej Miejska.
Testy
"Testy na Warszawskim Węźle Kolejowym są obowiązkowym elementem odbiorów technicznych. Nowe pociągi muszą przejechać 600 kilometrów bez usterek, abyśmy mieli pewność, że mogą bezpiecznie wozić pasażerów" – powiedział PAP Prezes Zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej Alan Beroud. "Jazdy próbne służą także szkoleniu maszynistów, którzy muszą posiadać uprawnienia do obsługi pojazdów tego typu" – dodał w rozmowie z PAP Alan Beroud.
Jazdy testowe odbywają się z prędkością rozkładową a pociąg zatrzymuje się na wszystkich przystankach. "W trasie sprawdzane jest funkcjonowanie pojazdu na szlaku, działanie urządzeń pokładowych, np. biletomatów oraz systemu informacji pasażerskiej. Każdy z maszynistów, który będzie prowadził Impulsa 2 z pasażerami na pokładzie musi przejść tzw. autoryzację, czyli +wyjeździć+ 36 godzin pod nadzorem maszynisty – instruktora" - zaznaczyła SKM.
Nie do Wieliszewa a do Sulejówka
Jeśli testy zakończą się pomyślnie, kolejnym krokiem będzie włączenie nowych pociągów do rozkładu jazdy. Pierwszy kurs z pasażerami odbędzie się na trasie linii S2, łączącej Sulejówek z Lotniskiem Chopina
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kolejne dwa pojazdy z puli 21 zamówionych przez stołecznego przewoźnika przyjadą do Warszawy w połowie lutego, a następne dwa do połowy marca. Zgodnie z kontraktem producent ma dostarczyć wszystkie pociągi do końca listopada 2022 roku.
Wartość kontraktu realizowanego przez Newag wynosi blisko 668 milionów złotych brutto, z czego blisko 203 miliony pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Umowa z Newagiem obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.
Inwestycja Szybkiej Kolei Miejskiej obejmuje 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów, które można ze sobą łączyć w tzw. tandemy, zapewniając więcej miejsc w godzinach szczytu. (PAP)