Większość napraw okresowych taboru PKP Intercity wykona Remtrak
Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity Remtrak oddało do PKP Intercity pierwszą lokomotywę po naprawie P4 wykonanej przez zakład w Libiszowie k. Opoczna.
Przeprowadzenie prac było możliwe dzięki zakończonemu w ubiegłym roku III etapowi rozbudowy oddziału.
Na początek EP09-039
Naprawę rewizyjną na czwartym poziomie utrzymania przeszła lokomotywa elektryczna EP09 nr 039, mogąca jeździć z prędkością 160 km/h. Pojazdowi nadano nazwę Opocznianka, co jest bezpośrednim nawiązaniem do tradycyjnych, ludowych strojów regionu opoczyńskiego.
Realizacja pierwszej w historii zakładu naprawy lokomotywy jest wynikiem zakończonego pod koniec pierwszego półrocza 2021 r. III etapu rozbudowy oddziału PKP Intercity Remtrak w Libiszowie k. Opoczna. Dzięki wartej 135 mln złotych brutto inwestycji zakład stał się wiodącym zapleczem technicznym przewoźnika. Głównym celem inwestycji było dalsze podnoszenie efektywności i jakości napraw taboru kolejowego oraz rozszerzenie zakresu usług świadczonych dla PKP Intercity.
Rozwój kompetencji rynkowych PKP Intercity Remtrak
Warta 135 mln zł inwestycja pozwoliła na budowę dwóch hal naprawczych w ramach jednego kompleksu. Zostały one przeznaczone do realizacji napraw zestawów kołowych, wózków wagonowych i lokomotywowych, wagonów pasażerskich poziomu P5 oraz lokomotyw elektrycznych poziomu P4.
Opocznianka, jako pierwsza lokomotywa po naprawie wykonanej przez PKP Intercity Remtrak, to namacalny dowód na rozwój spółki. Zakończona w zeszłym roku wielomilionowa inwestycja usprawni obsługę taboru oraz przyniesie PKP Intercity wymierne korzyści finansowe. Jestem przekonany, że zakład w Libiszowie k. Opoczna przyniesie swojej spółce matce wiele powodów do radości i dumy – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Większość napraw okresowych zrealizuje Remtrak
Zmodernizowany oddział w Idzikowicach pozwala znacząco zwiększyć liczbę i zakres prac wykonywanych dla PKP Intercity. Docelowo rozbudowa zakładu umożliwi wykonywanie i zapewnienie przewoźnikowi 70% napraw okresowych na 5. poziomie utrzymania, 100% całkowitej liczby napraw na 4. poziomie utrzymania i 64% napraw na 3. poziomie utrzymania wszystkich typów wagonów, 100% napraw zestawów kołowych oraz 60% napraw na 4. poziomie utrzymania lokomotyw elektrycznych.
Posiadanie własnych zakładów naprawczo-modernizacyjnych jest dla nas kwestią strategiczną. Dzięki niej nie jesteśmy zależni od zewnętrznych wykonawców, elastycznie, szybko i efektywnie reagujemy na potrzeby taborowe. Cieszy nas rozwój zakładu PKP Intercity Remtrak w Libiszowie k. Opoczna – w skali lokalnej tworzymy setki miejsc pracy, a w skali krajowej przyczynia się on do wzmacniania pozycji PKP Intercity – zaznacza Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity.
Efektem rozwoju kompetencji jest większe uniezależnianie się spółki od podmiotów zewnętrznych, szczególnie w przypadku naprawy zestawów kołowych. Pozwoli to na szybkie, elastyczne, a także efektywne kosztowo reakcje na bieżące potrzeby taborowe. Przełoży się to bezpośrednio na sprawną obsługę pasażerów. Efektem rozbudowy jest także redukcja kosztów napraw wagonów i lokomotyw poprzez wykonywanie większości napraw podzespołów we własnym zakresie.
Rozwój zakładu w Libiszowie k. Opoczna pozwala na m.in. podniesienie konkurencyjności i poziomu oferowanych usług. Stale rośnie portfel zamówień, a w 2020 roku zyski spółki przekroczyły 12,5 mln zł netto. Będąc tu, w Zakładzie Remtrak, mamy świadomość naszych ról – jesteśmy nie tylko atrakcyjnym, przyszłościowym miejscem pracy dla lokalnej społeczności, lecz także niezbędną częścią naszej spółki matki, czyli PKP Intercity – podkreśla Krzysztof Wiktorowicz, Prezes Zarządu PKP Intercity Remtrak Sp. z o. o.