Korozja nadal podgryza ED250
Ponad trzy lata temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o dość dużych ogniskach korozji na składach ED250.
Wówczas przewoźnik informował nas, że producent ma je usunąć. Nie usunął.
Była i jest; korozja
Uszkodzenia tego rodzaju jak korozje klap są objęte gwarancją powłok malarskich. Producent pociągów (Alstom – red.) jest zobowiązany do ich usunięcia. Naprawa zostanie przeprowadzona w takim terminie, by zminimalizować jej wpływ na realizację rozkładu jazdy pociągów – informowało nas Biuro Prasowe PKP Intercity.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Według naszych informacji korozja na klapach ED250 nie jest przypadkiem jednostkowym. Potwierdzają to zdjęcia, które publikujemy, a które wykonane zostały 31 grudnia 2021 roku. Pojawiła się ona w wielu miejscach. Nie jest to być może defekt wpływający na bieżącą eksploatację jednostek, wygląda jednak nieestetycznie. Od producenta tej klasy co Alstom należałoby wymagać nieco więcej. Korozja po kilku zaledwie latach nie wydaje się być zjawiskiem normalnym i akceptowalnym, nawet przy dużych przebiegach składów.
Mimo zapewnień, że Alstom ma je usunąć, nadal są one widoczne na ED250. Może przy naprawach na wyższych poziomach uda się je usunąć?