Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzecia Beta w Szczecinie

infotram
28.12.2021 08:15
Dziś (28 grudnia 2021 roku) w nocy, do zajezdni Pogodno dotarł do Szczecina kolejny tramwaj dwukierunkowy typu MF 29 AC BD.

To trzeci z czterech zakupionych przez Tramwaje Szczecińskiego tego typu tramwajów.

Opcja

Tramwaje Szczecińskie skorzystały z opcji i dokupiły w Modertransie dwa dodatkowe składy. Obejmowała ona dostawy nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch tramwajów.

ak jak w przypadku poprzednich tramwajów dwukierunkowych, dwa nowe, będą  złożone przez pracowników Spółki Tramwaje Szczecińskie pod nadzorem Wykonawcy. Będzie to trwało około dwóch miesięcy dla każdego z nich.

Tramwaje są przegubowe, częściowo niskopodłogowe, dwukierunkowe i zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia posiadają następujące wybrane parametry techniczne:

  • długość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 28 250 mm,
  • szerokość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 2 354 mm,
  • liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
  • udział niskiej podłogi wynosi 25%,
  • system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego,
  • dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
  • system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
  • w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.

Tramwaj dwukierunkowy może być wykorzystany w różnym zakresie - remonty, dedykowane fragmenty sieci  lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie na sieci tramwajów dwukierunkowych umożliwia także np. uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.

Koszt nowych tramwajów to 11 783 400 zł.