Trzecia Beta w Szczecinie
Dziś (28 grudnia 2021 roku) w nocy, do zajezdni Pogodno dotarł do Szczecina kolejny tramwaj dwukierunkowy typu MF 29 AC BD.
To trzeci z czterech zakupionych przez Tramwaje Szczecińskiego tego typu tramwajów.
Opcja
Tramwaje Szczecińskie skorzystały z opcji i dokupiły w Modertransie dwa dodatkowe składy. Obejmowała ona dostawy nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch tramwajów.
ak jak w przypadku poprzednich tramwajów dwukierunkowych, dwa nowe, będą złożone przez pracowników Spółki Tramwaje Szczecińskie pod nadzorem Wykonawcy. Będzie to trwało około dwóch miesięcy dla każdego z nich.
Tramwaje są przegubowe, częściowo niskopodłogowe, dwukierunkowe i zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia posiadają następujące wybrane parametry techniczne:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- długość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 28 250 mm,
- szerokość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 2 354 mm,
- liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
- udział niskiej podłogi wynosi 25%,
- system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego,
- dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
- system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
- w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.
Tramwaj dwukierunkowy może być wykorzystany w różnym zakresie - remonty, dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie na sieci tramwajów dwukierunkowych umożliwia także np. uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.
Koszt nowych tramwajów to 11 783 400 zł.