Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Wielkopolskie nie rezygnują z parowozów; kolejny przetarg

inforail
14.12.2021 09:45
Koleje Wielkopolskie nie rezygnują z pociągów prowadzonych parowozami. Mamy kolejny przetarg na świadczenie usługi trakcyjnej, obejmującej pracę lokomotywy parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z 2 wagonów pasażerskich.

Poprzedni przetarg został unieważniony. Było za drogo.

O zamówieniu

Wykonawca, w ramach przedmiotu umowy, zobowiązany będzie do:

a) prowadzenia składami pociągów pasażerskich zamawiającego, ujętych w rocznym rozkładzie jazdy udostępnianym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;

b) wykonywania manewrów stacyjnych składów pociągów w okresie od 15.01.2022 do 26.11.2022;

c) wykonywania czynności mających na celu przygotowanie Pojazdów Wykonawcy do realizacji rozkładu jazdy, w tym ogrzewania składów wagonów na polecenie kierownika pociągu Zamawiającego, w zakresie niezbędnym do technicznego przygotowania składów pociągów do drogi, a także bieżącego przygotowywania drużyn trakcyjnych do realizacji przedmiotu umowy;

d) wykonywania prac związanych z postojem składów pociągów na stacjach pośrednich;

e) odstawiania pojazdów Wykonawcy na tory postojowe.

Wykonawca zobowiąże się realizować przedmiot umowy, wyłącznie przy pomocy maszynistów posiadających imienne zaświadczenie z odbytego szkolenia z zakresu budowy i obsługi pojazdów wykonawcy oraz do realizowania przedmiotu umowy z wykorzystaniem pojazdów, dostosowanych konstrukcyjnie do jazdy z prędkością co najmniej 100 km/h.

Oferty

Oferty można składać do 28 grudnia 2021 roku. Jedyne kryterium wyboru to cena.

Wymagane jest doświadczenie. Wykonawca spełni warunek w zakresie potencjału technicznego, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował w celu realizacji zamówienia publicznego:

- co najmniej jedną lokomotywą parową, która posiada: wydane przez UTK świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, ważne świadectwo sprawności technicznej, o prędkości maksymalnej co najmniej 100 km/h,

- co najmniej dwoma wagonami pasażerskimi z ogrzewaniem parowym lub indywidualnym, o prędkości minimum 100 km/h.

Wykonawca spełni warunek w zakresie potencjału osobowego, jeżeli wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia publicznego co najmniej pięć osób posiadających aktualne uprawnienia do samodzielnego kierowania lokomotywą parową wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów (licencja i świadectwo maszynisty).

Jak wiadomo ofertę może złożyć tylko Parowozownia Wolsztyn. Wszystko zatem jest kwestią ceny.