Koleje Wielkopolskie nie rezygnują z parowozów; kolejny przetarg
Koleje Wielkopolskie nie rezygnują z pociągów prowadzonych parowozami. Mamy kolejny przetarg na świadczenie usługi trakcyjnej, obejmującej pracę lokomotywy parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z 2 wagonów pasażerskich.
Poprzedni przetarg został unieważniony. Było za drogo.
O zamówieniu
Wykonawca, w ramach przedmiotu umowy, zobowiązany będzie do:
a) prowadzenia składami pociągów pasażerskich zamawiającego, ujętych w rocznym rozkładzie jazdy udostępnianym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;
b) wykonywania manewrów stacyjnych składów pociągów w okresie od 15.01.2022 do 26.11.2022;
c) wykonywania czynności mających na celu przygotowanie Pojazdów Wykonawcy do realizacji rozkładu jazdy, w tym ogrzewania składów wagonów na polecenie kierownika pociągu Zamawiającego, w zakresie niezbędnym do technicznego przygotowania składów pociągów do drogi, a także bieżącego przygotowywania drużyn trakcyjnych do realizacji przedmiotu umowy;
d) wykonywania prac związanych z postojem składów pociągów na stacjach pośrednich;
e) odstawiania pojazdów Wykonawcy na tory postojowe.
Wykonawca zobowiąże się realizować przedmiot umowy, wyłącznie przy pomocy maszynistów posiadających imienne zaświadczenie z odbytego szkolenia z zakresu budowy i obsługi pojazdów wykonawcy oraz do realizowania przedmiotu umowy z wykorzystaniem pojazdów, dostosowanych konstrukcyjnie do jazdy z prędkością co najmniej 100 km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oferty
Oferty można składać do 28 grudnia 2021 roku. Jedyne kryterium wyboru to cena.
Wymagane jest doświadczenie. Wykonawca spełni warunek w zakresie potencjału technicznego, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował w celu realizacji zamówienia publicznego:
- co najmniej jedną lokomotywą parową, która posiada: wydane przez UTK świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, ważne świadectwo sprawności technicznej, o prędkości maksymalnej co najmniej 100 km/h,
- co najmniej dwoma wagonami pasażerskimi z ogrzewaniem parowym lub indywidualnym, o prędkości minimum 100 km/h.
Wykonawca spełni warunek w zakresie potencjału osobowego, jeżeli wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia publicznego co najmniej pięć osób posiadających aktualne uprawnienia do samodzielnego kierowania lokomotywą parową wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów (licencja i świadectwo maszynisty).
Jak wiadomo ofertę może złożyć tylko Parowozownia Wolsztyn. Wszystko zatem jest kwestią ceny.