PKP IC szuka dostawcy automatów do przekąsek i napojów; zmiana formuły
PKP Intercity szuka firmy, która dostarczy 148 automatów vendingowych - poinformowała PAP rzecznik prasowy przewoźnika Katarzyna Grzduk.
Chodzi o 74 automaty na napoje zimne i przekąski i 74 wydające napoje ciepłe.
Powtórka
"17 listopada 2021, w związku z faktem, że w postępowaniu na dostawę 148 szt. automatów vendingowych w formie leasingu wraz z usługą ich serwisowania i obsługą nie została złożona żadna oferta, spółka podjęła decyzję o jego unieważnieniu" - poinformowała PAP rzecznik.
Jak dodała, w związku z tym PKP Intercity postanowiły zweryfikować inny model świadczenia usługi. "18 listopada opublikowano RFI (zapytanie o informację - PAP) na zakup lub leasing automatów vendingowych wraz z usługą serwisowania. Po dokonaniu kompleksowych analiz i ocenie możliwości rynkowych podjęte zostaną kolejne działania zmierzające do wdrożenia usługi" - wskazała.
Z zapytania o informację wynika, że nowe automaty miałyby zostać zamontowane w 60 wagonach osobowych typu COMBO oraz w 14 składach EZT ED74.
Jak informuje PKP Intercity, w każdym z pojazdów, w których montowane będę automaty vendingowe, przygotowane będą miejsca pod montaż jednego automatu z napojami zimnymi i przekąskami oraz jednego automatu z napojami ciepłymi.
W automatach będzie można płacić jedynie bezgotówkowo, z możliwością płatności zbliżeniowych i z opcją możliwości płatności BLIK-em.
60 wagonów COMBO
Polski przewoźnik odebrał w listopadzie ostatnie z 60 zamówionych wagonów typu COMBO, które zostały zmodernizowane przez Konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki. Wartość kontraktu wynosiła 310 mln zł brutto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tabor COMBO to wielofunkcyjne wagony o podwyższonym standardzie, w których zadbano o odpowiednie wyciszenie wnętrza, wymieniono wózki jezdne na nowe, wydzielono przedziały rodzinne, przedział dla osób z niepełnosprawnościami, w tym poruszających się na wózku. W pojeździe znalazła się też część bezprzedziałowa i przestrzeń, w której można bezpiecznie przewieźć rowery.
ED74
Natomiast pociągi EZT ED74 są obecnie modernizowane. PKP Intercity zapewnia, że pasażerowie pojadą pierwszymi dwoma odnowionymi pojazdami tego typu na przełomie roku 2021 i 2022.
W sumie PKP Intercity zleciło modernizację 14 elektrycznych pojazdów ED74, które przebudowuje konsorcjum Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" oraz PESA Bydgoszcz. Wartość zamówienia wynosi 274,8 mln zł brutto.
W zmodernizowanych pociągach ED74 pasażerowie skorzystają m.in. z klimatyzacji, wygodnych foteli i Wi-Fi. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego. Ponadto w każdym składzie zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego.
Dostawa wszystkich 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych ma nastąpić do czerwca 2023 r.(PAP)