Składy SKPL zostają na Pomorzu; Polregio wybrało

inforail
23.11.2021 07:45
Pomorski Zakład Polregio dość szybko rozstrzygnął przetarg na dzierżawę dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych.

Jako najkorzystniejsza wskazana została oferta złożona przez SKPL CARGO. Spółka zaproponowała cenę 1.550.640,00 zł netto, co daje 1.907.287,20 zł brutto.

Oferta została oceniona na 100 pkt, zaś cena stanowiła jedyne kryterium wyboru. Polregio musi nieco dorzucić, bo SKPL chciało więcej niż budżet, który został ustalony na poziomie 1 968 000 zł brutto.

JAKIE SKŁADY?

Polegio chciało pozyskać składy spełniające następujące parametry:

1. Pojazdy muszą posiadać ważne świadectwo sprawności technicznej do dnia 12 grudnia 2022;

2. Wszystkie pojazdy w ramach umowy muszą być tego samego typu;

3. W dniu przekazania danego pojazdu do zamawiającego pojazd musi mieć możliwość przejechania co najmniej 180 000 km do P4;

4. Minimalne parametry techniczno-eksploatacyjne pojazdów:

1) prędkość konstrukcyjna — 100 km/h;

2) przystosowane do jazdy po torze o rozstawie 1435 mm;

3) liczba miejsc siedzących — min. 100 na pojazd (w tym uchylne);

4) obsługa osób niepełnosprawnych min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;

5) urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym — min. 1 rampa lub winda;

6) miejsca do przewozu rowerów — min. 4 miejsca;

7) podłoga pojazdu — pokryta wykładziną antypoślizgową;

8) system audiowizualny — tablice LED lub LCD;

9) ogrzewanie kabiny maszynisty i przestrzeni pasażerskiej — nagrzewnice elektryczne;

10) oświetlenie podstawowe — jarzeniowe lub LED;

11) oświetlenie awaryjne — jarzeniowe lub LED lub żarowe;

5. Każdy pojazd ma być wyposażony w akcesoria niezbędne do ich prawidłowej eksploatacji:

1) półsprzęg (sprzęg pośredni) do holowania Pojazdu przez inny pojazd wyposażony w standardowy sprzęg śrubowy UIC;

2) komplet co najmniej 4 szt. zewnętrznych luster bocznych, o ile Pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami;

3) system informacji pasażerskiej;

4) komplet kluczy do zamków wewnętrznych i zewnętrznych;

5) gaśnice;

6) dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych — zgodne z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności pociągowej na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;

7) sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz oprogramowaniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora; w przypadku wyposażenia Pojazdu w rejestrator z rejestracją na nośniku cyfrowym Wykonawca zobowiązany jest przekazać jeden zapasowy nośnik na każdy pojazd na wypadek usterki;

6. Pojazdy nie mogą być oznakowane w żaden sposób, który identyfikowałby pojazdy z innym przewoźnikiem niż wykonawca;

7. Wraz z pierwszym pojazdem wykonawca dostarczy oprogramowanie umożliwiające stworzenie rozkładu jazdy dla elektronicznego SIP oraz wgranie rozkładu jazdy na pojazdy przez zamawiającego.

Pojazdy trafią do Chojnic, gdzie dziś już eksploatowane są dwa składy pożyczone od SKPL. Będą kursować w okresie od 12 grudnia 2021 roku do 10 grudnia 2022 roku.