Odbiory zmodernizowanych ED74 i SM42 i nowych pojazdów PKP IC opóźnione; przez pandemię
Odbiór dwóch pierwszych pojazdów ED74 pierwotnie planowany był na 2021 rok. Z powodu epidemii COVID-19 przesunięty na styczeń 2022 – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.
PKP Intercity w komunikacie prasowym podało natomiast, że dostawa unowocześnionych pojazdów nastąpi do czerwca 2023 roku. Jak należy zakładać chodzi o zakończenie realizacji projektu modernizacji wszystkich 14 składów. Prace te są realizowane przez PESĘ i ZNTK Mińsk Mazowiecki.
Opóźniona będzie także realizacja projektu naprawy na 5-tym poziomie utrzymania z modernizacją 13 lokomotyw spalinowych na dwuagregatowe z funkcją zasilania wagonów w energię elektryczną - odbiór wszystkich lokomotyw planowany był do listopada 2021 roku. Jak podał Andrzej Bittel z powodu epidemii COVID-19 terminy realizacji się wydłużyły, w bieżącym roku wykonawca deklaruje dostawę czterech lokomotyw. Odbiór pozostałych według deklaracji wykonawcy zakończy się w trzecim kwartale 2022 roku.
Nowy tabor też opóźniony
Żeby tego było mało z powodu koronawirusa opóźniona będzie dostawa 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o prędkości do 160km/h. Chodzi o produkowane przez Stadlera Flirty. Jak podał Andrzej Bittel odbiór dwóch pierwszych pojazdów pierwotnie planowany był na 2021 rok, z powodu epidemii COVID-19 przesunięty na luty 2022.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dalej opóźnienie łapie też projekt dostawy 81 nowych wagonów pasażerskich o prędkości do 200km/h od FPS. Jak wskazał wiceminister infrastruktury odbiór pierwszych 57 wagonów planowany był na 2021 rok, z powodu epidemii COVID-19 w bieżącym roku wykonawca deklaruje dostawę 18 wagonów. Odbiór kolejnych zakończy się do połowy 2022 roku.