Airbus dostarczy 111 samolotów spółce Air Lease Corporation
Spółka Air Lease Corporation (ALC) podpisała list intencyjny (LoI) dotyczący zakupu samolotów pasażerskich z każdej rodziny Airbusa, podkreślając wartość całościowej gamy produktów firmy.
Umowa dotyczy 25 A220-300, 55 A321neo, 20 A321XLR, czterech A330neo i siedmiu A350F. Zamówienie, które zostanie sfinalizowane w nadchodzących miesiącach, czyni spółkę z Los Angeles jednym z największych klientów i leasingodawców Airbusa, posiadającego największy portfelem zamówień na samoloty A220. Założona w 2010 roku ALC zamówiła do tej pory łącznie 496 Airbusów.
Dzięki kolejnemu zamówieniu ALC i Airbus uruchamiają inicjatywę funduszu ESG, przyczyniającą się do inwestycji w projekty zrównoważonego rozwoju lotnictwa, które w przyszłości zostaną otwarte dla wielu interesariuszy ze środowiska zajmującego się leasingiem i finansowaniem zakupu samolotów oraz nie tylko.
Ogłoszenie o nowym zamówieniu jest zwieńczeniem wielu miesięcy ciężkiej pracy i zaangażowania przedstawicieli obu przedsiębiorstw w optymalizację wielkości i zakresu tej dużej transakcji w związku z szybko rosnącym globalnym zapotrzebowaniem linii lotniczych na modernizację ich flot poprzez leasing za pośrednictwem ALC - powiedział Steven F Udvar-Hazy, prezes zarządu Air Lease Corporation.
Po długich i szczegółowych konsultacjach z kilkudziesięcioma strategicznymi klientami lotniczymi na całym świecie skoncentrowaliśmy się na kompleksowym zamówieniu najbardziej pożądanych i poszukiwanych typów samolotów, reprezentujących rodziny A220, A321neo, A330neo i A350. ALC jest liderem rynku w każdej z tych kategorii najnowocześniejszych produktów Airbusa. Wieloletnie zamówienie na nowe samoloty pozwoli nam zwiększyć przychody i rentowność, a jednocześnie spełni wymagania naszych lotniczych klientów - dodał Udvar-Hazy
Zaznaczył także że, ALC był pierwszym nabywcą bardzo popularnych wersji A321LR i XLR. Teraz stajemy się leasingodawcą dla A350F i zdecydowanie największym klientem leasingowym dla A220. Chcieliśmy być pierwszymi nabywcami A321 i jesteśmy przekonani, że ponownie dokonaliśmy właściwego wyboru stawiając na A220 i A350F. Odpowiadamy na to, czego rynek będzie potrzebował w nadchodzącym okresie ożywienia. Ponadto jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do nawiązania partnerstwa na rzecz funduszu zrównoważonego rozwoju, który przyczyni się do „zielonej przyszłości” naszej branży.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dzięki ważnemu zamówieniu podkreślamy zaufanie nie tylko do silnej przyszłości i rozwoju globalnego transportu lotniczego, ale także wiarę w model biznesowy ALC, w konkretne decyzje dotyczące zakupu samolotów, w tym po raz pierwszy nowego A350 Freighter. Z naszej długoterminowej perspektywy zamawianie nowych samolotów jest optymalną inwestycją kapitału wniesionego przez udziałowców”, powiedział John Plueger, dyrektor generalny i prezes Air Lease Corporation.
To ważna informacja dla Airbusa w 2021 roku. Zamówienie ALC sygnalizuje, że wychodzimy z kryzysu wywołanego przez Covid-19. Dzięki dalekowzroczności ALC umacnia swój portfel zamówień najbardziej pożądanych typów samolotów. W szczególności dostrzega ogromną wartość, jaką dla rynku cargo reprezentuje A350F. Zamówienie ALC potwierdza entuzjazm, z jakim klienci traktują ten frachtowiec. Doceniamy przenikliwość firmy w wyborze A350F i prześcignięciu konkurentów w złożeniu pierwszego zamówienia na A350F. Ponadto uzgodniliśmy, że nasza wizja zrównoważonego lotnictwa stanie się częścią tej umowy, gdyż jest ona dla obu stron priorytetem – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbus i szef Airbus International.
A220 jest jedynym samolotem wąskokadłubowym przeznaczonym dla linii potrzebujących maszyn do przewozu 100-150 pasażerów, zapewniającym o 25% mniejsze zużycie paliwa* i komfort podróży właściwy dla maszyn szerokokadłubowych. Rodzina A321 obejmująca wersję XLR o dalekim zasięgu do 4700 nm i o 30% niższym zużyciu paliwa w połączeniu z
A330neo to idealna para dla tak zwanego średniego segmentu rynku. A350F, bazujący na konstrukcji najnowocześniejszego na świecie samolotu dalekiego zasięgu, zoptymalizowanej pod kątem operacji towarowych, zapewnia co najmniej o 20% niższe zużycie paliwa niż konkurencja. To jedyny frachtowiec nowej generacji gotowy do spełnienia norm emisji CO2 ICAO 2027.