Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozkład jazdy 2021/2022 znika z kujawsko-pomorskiego przetargu!

inforail
19.10.2021 08:45
I stało się to, co było do przewidzenia. Kujawsko-pomorskie zmienia warunki przetargu. Wypada z niego rozkład jazdy 2021/2022, a termin składania ofert zostaje wydłużony do 30 listopada 2021 roku.

Samorząd zwlekał z ogłoszeniem przetargu, a teraz nie zdąży wybrać operatorów to już pewne.

Tylko 8 rozkładów jazdy

Ostatnie zmiany wskazują na świadczenie usługi kolejowych przewozów pasażerskich w ramach pakietu obejmuje następujące okresy obowiązywania rozkładów jazdy:

1) 11 grudnia 2022 – 09 grudnia 2023

2) 10 grudnia 2023 – 14 grudnia 2024

3) 15 grudnia 2024 – 13 grudnia 2025

4) 14 grudnia 2025 – 12 grudnia 2026

5) 13 grudnia 2026 – 11 grudnia 2027

6) 12 grudnia 2027 – 09 grudnia 2028

7) 10 grudnia 2028 – 08 grudnia 2029

8) 09 grudnia 2029 – 14 grudnia 2030.

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl operatorzy na rozkład jazdy 2021/2022 zostaną wybrani w drodze negocjacji. Z wielkich zapowiedzi konkurencyjnej procedury i otwarcia rynku zrobiła się więc wielka klapa. Aby pozostawić ofertę na dotychczasowym poziomie trzeba będzie zaakceptować warunki Arrivy i Polregio. I znowu to przewoźnicy będą dyktować warunki, a nie organizator. Mamy tu zatem zaprzeczenie wszystkim zasadom konkurencyjnego wyboru operatora, przewidzianych w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym i rozporządzeniu unijnym 1370/2007. Szkoda, bo można było, zamiast deliberować, ogłosić przetarg znacznie wcześniej…