Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Alstom nadal nie ma zagranicznych dopuszczeń dla ED250

inforail
20.09.2021 07:45
Alstom nadal nie zdołał zdobyć dopuszczeń zagranicznych dla jednostek ED250. Ostatnia próba zakończyła się rozbiciem składu oznaczonego numerem 001. Ta sama jednostka właśnie udała się do Niemiec.

Próba zostanie zatem ponowiona, oby z lepszym skutkiem. Na testy pojechał ten sam skład.

Kolejne terminy

Do incydentu z udziałem ED250-001 doszło w kwietniu 2020 roku. Prawdopodobną przyczyną były problemy ze sprzęgiem. Zdarzenie miało miejsce między Allach i Olching, a skład złożony z ED250 i dwóch lokomotyw jechał na testy. Uszkodzenia powstałe w wyniku kolizji Alstom musiał usunąć na własny koszt.  

Zakończenie testów homologacyjnych planowane było na 27 marca 2020 roku. Natomiast spółka Alstom w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną zwróciła się do spółki PKP Intercity o przedłużenie udostępnienia pojazdu na potrzeby przedmiotowych testów do dnia 3 czerwca 2020 roku. Ten termin również nie został dotrzymany. Nie wiadomo natomiast jaki jest kolejny termin na zdobycie dopuszczenia zagranicznego dla ED250. Póki co dla przewoźnika nie ma to większego znaczenia, obowiązuje bowiem karencja unijna, która zobowiązuje PKP Intercity do kierowania składów na konkretne trasy, a więc z Warszawy do Krakowa, Katowic, Wrocławia i Trójmiasta.

Oprócz Niemiec Alstom miał przeprowadzić homologację dla ED250 również na Czechy i Austrię.