Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity wykonają P5 lokomotyw EP09

inforail
20.08.2021 14:45
PKP Intercity opublikowały dziś (20 sierpnia 2021 roku) zaproszenie do złożenia informacji dotyczącej ceny za wykonanie naprawy na piątym poziomie utrzymania P5 lokomotyw serii EP09 z modyfikacjami.

Zamawiający w zależności od uzyskanych informacji (czas realizacji, koszt naprawy) oraz własnych potrzeb eksploatacyjno-przewozowych planuje skierować do naprawy na piątym poziomie utrzymania P5 w 2022 roku pierwszą lokomotywę. Kolejne lokomotywy będą przekazywane do napraw sukcesywnie w kolejnych latach z uwzględnieniem ich cyklu przeglądowo – naprawczego. Zamawiający planuje wykonanie napraw na piątym poziomie utrzymania P5 dla 46 pojazdów.

PKP Intercity chcą wykonać następujące prace:

L.p.Wyszczególnienie prac
1Ujednolicenie usprężynowania II stopnia (pomiędzy wózkiem a pudłem) z zastosowaniem sprężyn flexicoil
2Zastosowanie w układach pomocniczych (niskiego i średniego napięcia) przetwornicy statycznej oraz silników asynchronicznych z niej zasilanych (celem eliminacji awaryjnych rozwiązań związanych z maszynami prądu stałego), zastosowanie ochrony przeciwprzepięciowej mającej na celu ochronę pojazdu przed skutkami wyładowań atmosferycznych oraz innych występujących w sieci trakcyjnej. Zastosowane rozwiązania muszą zagwarantować prawidłowe działanie hamulca ED
3Zabudowa jednej sprężarki głównej o zwiększonej wydajności
4Zastosowanie nowych prędkościomierzy elektronicznych
5Zastosowanie nowych generatorów SHP i CA
6Przygotowanie do zabudowy systemu ETCS - przewidzieć miejsce pod zabudowę z systemu z przygotowaniem tras kablowych, zabudować wsporniki na dachu i podwoziu do anten, zabudowa DMI
7Zabudowa nowego systemu klimatyzacji z funkcją grzania oraz chłodzenia i dodatkowymi nagrzewnicami
8Wykonanie pełnego przezwojenia i nasycania izolacji silników trakcyjnych oraz innych silników prądu stałego z ujednoliceniem stosowanych obsad szczotkowych
9Montaż okien bocznych opuszczanych
10Wymiana drzwi bocznych oraz do przedziału maszynowego na nowe (drzwi z możliwością doszczelnienia)
11Modyfikacja kabiny maszynisty z zabudową nowego oświetlenia LED, zabudowa nowej izolacji cieplnej i akustycznej, zastosowanie nowych  ergonomicznych foteli maszynistów i pomocników maszynistów
12Zastosowanie systemu monitoringu szlaku oraz kamer na pantografy
13Modyfikacja układu żaluzji pudła oraz układu chłodzenia maszyn elektrycznych oraz przedziału maszynowego
14Zastosowanie gniazd UIC oraz systemów sterowania drzwiami wagonów: OBB, TB0, TBS, LAT
15Zabudowanie elektronicznej szafy pneumatycznej z systemem przeciwpoślizgowym i zabudową zaworów głównych maszynisty w układzie poziomym
16Zabudowa nowego ergonomincznego pulpitu maszynisty
17Wózek – zastosowanie czujników temperatury maźnic oraz połączeń z wykorzystaniem gniazd typu harting i szybkozłączek, zastosowanie nowych filtrów odpowietrzających przekładni głównych, zastosowanie układu smarowania kół oraz piasecznic
18Zabudowa nowej izolacji cieplnej i akustycznej

Informacje można przesyłać do 10 września 2021 roku.

Przypomnijmy, że Lokomotywy EP09 zostały wyprodukowane w latach 1987-1997.Obecnie są jednymi z najszybszych elektrowozów we flocie przewoźnika, mogą kursować z prędkością do 160 km/h. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dwie lokomotywy miały zostać wycofane z ruchu już w 2021 roku. Jak się wydaje nie dojdzie do tego.