Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Mazowieckie ponownie szukają wykonawcy historycznej malatury EN57-038

inforail
12.08.2021 11:45
Koleje Mazowieckie ponownie ogłosiły przetarg na wykonanie malatury ezt EN57-038 w pierwotnych barwach PaFaWag Wrocław.

Oferty tym razem można składać do 19 sierpnia 2021 roku. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione z powodu braku chętnych.

Zakres prac

W ramach prac Wykonawca będzie musiał opracować i przedstawić do akceptacji Zamawiającego dokumentację dotyczącą malatury wraz z wizualizacją ezt w pierwotnych barwach Pafawag Wrocław z uwzględnieniem przepisów dotyczących oznakowania pojazdu kolejowego oraz logo Spółki KM i Samorządu Województwa Mazowieckiego.  

Zakres usługi malowania obejmuje wykonanie malatury ścian zewnętrznych, w tym drzwi bocznych i międzywagonowych (obustronnie), kieszeni drzwiowych, ram okiennych, poręczy, dachu, podwozia wraz z urządzeniami i instalacjami zamontowanymi pod pojazdem, schodków wejściowych. Ponadto w zakres usługi malowania ezt wchodzi wykonanie powłoki lakierniczej „antygraffiti” na ścianach zewnętrznych pudła pojazdu.

Prace powinny zostać zrealizowane w ciągu 30 dni od podpisania umowy.

O BABCI

Elektryczny zespół trakcyjny EN57 038 to “dziecko” PAFAWAG Wrocław. Pojazd znajduje się w parku taborowym Kolei Mazowieckich. Pochodzi z rodziny najliczniejszych i najdłużej produkowanych na świecie pojazdów seriiEN57. Swoją karierę rozpoczęła w Lokomotywowni Głównej Kraków Prokocim. W 1991roku zasiliła park taborowy Lokomotywowni Pozaklasowej Tarnów. Osiem lat później została przekazana do Zakładu Taboru w Nowym Sączu i tam była eksploatowana do 2001 r. Następnym krokiem w jej karierze były PKP ,,Przewozy Regionalne” i Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych, Sekcja Utrzymania Taboru Trakcyjnego Sucha Beskidzka. W sierpniu 2003 r. rozpoczął się jej okres mazowiecki. Trafiła do Sekcji Utrzymania Taboru Trakcyjnego Warszawa Grochów funkcjonującej w ramach Mazowieckiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Warszawie, a potem do Oddziału Utrzymania ezt w Tłuszczu. Obecnie “Babcię” można spotkać najczęściej na trasie Ostrołęka – Tłuszcz.

“Babcia” przeszła kilka liftingów,a dokładnie 2 naprawy w poziomie utrzymania P5 (naprawy główne z modernizacją -pierwszą w 1974 r., drugą w 1991 r., obie w ZNTK Mińsk Mazowiecki) oraz naprawy średnie (obecnie nie istnieje taki poziom utrzymania) i naprawy w poziomie utrzymania P4 (rewizyjne). Dziś “Babcia” jest nieco “podrasowana” – ma zainstalowaną przetwornicę statyczną PSM26, sprężarkę śrubową AirpolSK7, wyłącznik szybki DCU 440J, SIP i interkom, kamery czołowe i urządzenia do nagrywania dźwięku, ogrzewane szyby czołowe, nowoczesne fotele wandaloodporne w przedziałach pasażerskich, oświetlenie wpuszczane w sufit, instalację pod biletomaty bezgotówkowe i kasowniki oraz WiFi. Producent w pierwszych egzemplarzach pojazdów tej serii zastosował system hamulca Knorr, a dopiero w kolejnych ezt serii EN57 – system Oerlikon. U “Babci” system Knorra podczas ostatniej naprawy w poziomie utrzymania P4 z modernizacją został zastąpiony systemem Oerlikon.