České dráhy mają coraz więcej zmodernizowanych motoraków
Jedna trzecia zmodernizowanych motoraków została już przekazana do użytkowania. České dráhy podały, że trwają prace przy remontach pociągów w Okręgu Morawsko-Śląskim.
DPOV, spółka zależna Českich dráh, zajmująca się naprawami i modernizacją pojazdów szynowych, w tym tygodniu przekazała dziesiąty zmodernizowany pojazd z serii 811 do eksploatacji w regionie morawsko-śląskim. Modernizacja wszystkich 14 motoraków zakończy się do końca września 2021 roku. Odnowa parku taborowego Kolei Czeskich będzie kontynuowana dzięki dostawom nowych jednostek elektrycznych i push-pulli.
Małe pojazdy osobowe z oryginalnej serii 810 i przyczepy 010 pozostają ważnym taborem na lokalnych liniach o mniejszych potokach pasażerów ze względu na ich ekonomiczną eksploatację. Dzięki modernizacji do serii 811, w przypadku naczep 012, zapewniają wysoką jakość przejazdów na trasach lokalnych.
Podczas modernizacji pojazdów oryginalne pozostają praktycznie tylko karoserią, rama i podwozia. Wszystko inne jest zupełnie nowe i spełnia aktualne standardy. Zainstalowano nowy mocniejszy silnik diesla, system sterowania, szyby, całkowicie wymieniono wnętrze składu, a klimatyzacja to zupełna nowość. Podobny zakres modernizacji, oprócz klimatyzacji, objął również kilkanaście doczep. Zapewniliśmy ich pełną dostawę do czerwca – mówi Jiří Jarkovský, prezes zarządu i dyrektor generalny DPOV.
Klimatyzacja, Wi-Fi i gniazdka elektryczne
Dzięki całkowitej przebudowie pojazdów pasażerowie na liniach lokalnych w województwie morawsko-śląskim mogą liczyć na wygodniejsze podróżowanie i nowe usługi.
Oprócz klimatyzowanego wnętrza, klienci mają do dyspozycji pokładową sieć Wi-Fi, która ułatwia połączenie z Internetem podczas jazdy oraz porty USB i gniazda 230 V do ładowania przenośnych urządzeń elektronicznych, takich jak telefony komórkowe, tablety i laptopy. Wszyscy pasażerowie z pewnością ucieszą się z wygodniejszych tapicerowanych siedzeń zamiast oryginalnych ławek ze sztucznej skóry i audiowizualnego systemu informacyjnego – mówi Kateřina Divišová, kierownik Działu Sprzedaży ČD w Ostrawie, wymieniając zalety pojazdów po modernizacji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ponadto w wagonach zainstalowane są również terminale odpraw systemu ODISka.
Pojazdy silnikowe serii 811 oraz przyczepy 012 przeszły szeroko zakrojone testy na specjalnym torze kolejowym VUZ w Velim, gdzie przetestowano m.in. klimatyzację, kompatybilność elektromagnetyczną, zmierzono natężenie oświetlenia wnętrza, hałas czy zapylenie. Prototypy musiały następnie przebyć 80 000 kilometrów podczas próbnej eksploatacji.
Pojazdy będą obsługiwać linie S 33 Suchdol nad Odrou - Budišov nad Budišovkou, S 8 Studénka - Veřovice oraz S 10 Opava Wschód - Valšov - Moravský Beroun.
Kolejny etap modernizacji pociągów w województwie morawsko-śląskim obejmuje dostawę pięciu trzywagonowych zestawów push-pull dla linii Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm oraz dwóch trzywagonowych jednostek RegioPanter. Uzupełnią je dwa dwuczłonowe RegioPantery i dwanaście nowoczesnych jednostek CityElefant, które obsługują połączenia Opawa - Ostrawa - Czeski Cieszyn, Ostrawa - Mosty u Jablunkova oraz Ostrawa - Mošnov / Suchdol nad Odrou.