Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

České dráhy mają coraz więcej zmodernizowanych motoraków

inforail
30.07.2021 13:45
Jedna trzecia zmodernizowanych motoraków została już przekazana do użytkowania. České dráhy podały, że trwają prace przy remontach pociągów w Okręgu Morawsko-Śląskim.

DPOV, spółka zależna Českich dráh, zajmująca się naprawami i modernizacją pojazdów szynowych, w tym tygodniu przekazała dziesiąty zmodernizowany pojazd z serii 811 do eksploatacji w regionie morawsko-śląskim. Modernizacja wszystkich 14 motoraków zakończy się do końca września 2021 roku. Odnowa parku taborowego Kolei Czeskich będzie kontynuowana dzięki dostawom nowych jednostek elektrycznych i push-pulli.

Małe pojazdy osobowe z oryginalnej serii 810 i przyczepy 010 pozostają ważnym taborem na lokalnych liniach o mniejszych potokach pasażerów ze względu na ich ekonomiczną eksploatację. Dzięki modernizacji do serii 811, w przypadku naczep 012, zapewniają wysoką jakość przejazdów na trasach lokalnych.

Podczas modernizacji pojazdów oryginalne pozostają praktycznie tylko karoserią, rama i podwozia. Wszystko inne jest zupełnie nowe i spełnia aktualne standardy. Zainstalowano nowy mocniejszy silnik diesla, system sterowania, szyby, całkowicie wymieniono wnętrze składu, a klimatyzacja to zupełna nowość. Podobny zakres modernizacji, oprócz klimatyzacji, objął również kilkanaście doczep. Zapewniliśmy ich pełną dostawę do czerwca – mówi Jiří Jarkovský, prezes zarządu i dyrektor generalny DPOV.

Klimatyzacja, Wi-Fi i gniazdka elektryczne

Dzięki całkowitej przebudowie pojazdów pasażerowie na liniach lokalnych w województwie morawsko-śląskim mogą liczyć na wygodniejsze podróżowanie i nowe usługi.

Oprócz klimatyzowanego wnętrza, klienci mają do dyspozycji pokładową sieć Wi-Fi, która ułatwia połączenie z Internetem podczas jazdy oraz porty USB i gniazda 230 V do ładowania przenośnych urządzeń elektronicznych, takich jak telefony komórkowe, tablety i laptopy. Wszyscy pasażerowie z pewnością ucieszą się z wygodniejszych tapicerowanych siedzeń zamiast oryginalnych ławek ze sztucznej skóry i audiowizualnego systemu informacyjnego – mówi Kateřina Divišová, kierownik Działu Sprzedaży ČD w Ostrawie, wymieniając zalety pojazdów po modernizacji.

Ponadto w wagonach zainstalowane są również terminale odpraw systemu ODISka.

Pojazdy silnikowe serii 811 oraz przyczepy 012 przeszły szeroko zakrojone testy na specjalnym torze kolejowym VUZ w Velim, gdzie przetestowano m.in. klimatyzację, kompatybilność elektromagnetyczną, zmierzono natężenie oświetlenia wnętrza, hałas czy zapylenie. Prototypy musiały następnie przebyć 80 000 kilometrów podczas próbnej eksploatacji.

Pojazdy będą obsługiwać linie S 33 Suchdol nad Odrou - Budišov nad Budišovkou, S 8 Studénka - Veřovice oraz S 10 Opava Wschód - Valšov - Moravský Beroun.

Kolejny etap modernizacji pociągów w województwie morawsko-śląskim obejmuje dostawę pięciu trzywagonowych zestawów push-pull dla linii Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm oraz dwóch trzywagonowych jednostek RegioPanter. Uzupełnią je dwa dwuczłonowe RegioPantery i dwanaście nowoczesnych jednostek CityElefant, które obsługują połączenia Opawa - Ostrawa - Czeski Cieszyn, Ostrawa - Mosty u Jablunkova oraz Ostrawa - Mošnov / Suchdol nad Odrou.