Znamy ceny budowy parkingu P&R Sulejówek. Ponad budżetem
Sulejówek będzie musiał nieco dłużej poczekać na parking P&R.
Urzędnicy wprawdzie znaleźli wykonawców chętnych do budowy parkingu, lecz ich oferty cenowe znacząco odbiegały od oczekiwań miasta. Deklarację realizacji inwestycji zgłosiły następujące podmioty:
- P.B.H. „IZOLBUD” Sp. z o.o. – cena 12 398 584,51 PLN,
- Drozda Construction Sp. z o.o. Sp. k. – cena 12 115 500,00 PLN,
- Konsorcjum firm: Pro-form Daniel Flisek i PRO-FORM Sp. z o. o. – cena 12.472.200,00 PLN.
UNIEWAŻNIENIE I CO DALEJ?
Miasto zamierzało przeznaczyć na inwestycję zaledwie 6 475 205,00 PLN. Przy takiej przepaści cenowej, urzędnicy długo nie czekali i po 3 dniach od otwarcia ofert unieważnili przetarg.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Spodziewamy się, że niedługo zostanie ogłoszony kolejny przetarg, bowiem inwestycja jest dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu pod nazwą: „Poprawa jakości powietrza na terenie ZIT WOF poprzez budowę parkingów Parkuj i Jedź”.
Przedmiot zamówienia polegać miał na budowie parkingu wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu ujętym w projekcie wykonawczym. Inwestycja zlokalizowana będzie przy ul. Zofii Nałkowskiej i ul. Marii Konopnickiej w Sulejówku. Zaprojektowany obiekt budowlany to wielopoziomowy otwarty parking wielostanowiskowy, obsługujący podróżnych aglomeracji warszawskiej w systemie transportu „Parkuj i jedź”. Budowla będzie posiadać 3 kondygnacje parkingowe o łącznej liczbie miejsc parkingowych: 121 miejsc, w tym 6 miejsc dla osób z niepełnosprawnością oraz 2 stanowiska ładowania pojazdów elektrycznych - zaprojektowane w układzie prostopadłym parkowania i drogą manewrową o szerokości 5,5 cm. Na parterze zaprojektowano 64 miejsca dla rowerów. Komunikację pionową zapewnią dwie klatki. W jednej z nich (południowej) zaprojektowano dźwig osobowy elektryczny z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych.
Kondygnacje zostały zaprojektowane tak, że mają być połączone z pochylniami o dwóch pasach ruchu i szerokości 5,55 cm oraz spadkach do 15% z wypłaszczeniami na krańcach 8%. Wjazd na parking odbywać się będzie poprzez wyspę ze szlabanami oraz systemem biletowo-kasowym obsługującym podróżnych. Parking będzie parkingiem otwartym – zapewniono minimum 35% otwarcia ścian zewnętrznych.