Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK przygotują perony; będą podróże koleją ze Skarżyska do Tomaszowa

inforail
07.07.2021 08:45
Na trasie ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego PKP Polskie Linie Kolejowe przygotują stacje i przystanki do obsługi pasażerskiej. W lipcu planowane jest rozpoczęcie prac.

W grudniu, po 13 latach podróżni skorzystają z połączeń między województwami świętokrzyskim i łódzkim. Na prace przeznaczono  ok. 25 mln zł ze środków budżetowych.

Wyremontowane perony

Podróżni skorzystają z wyremontowanych peronów na stacjach i przystankach: Skarżysko Milica, Bliżyn, Stąporków, Końskie. Przygotowane zostaną bezpieczne dojścia w poziomie szyn, dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Perony będą oświetlone oraz wyposażone w wiaty i ławki. Zapewnione zostanie czytelne oznakowanie oraz tablice z informacyjne z rozkładami jazdy.  Dla rowerzystów ustawione zostaną stojaki na rowery.

Na przystankach Brzask, Gilów, Sołtyków, Wólka Plebańska, Czarniecka Góra, Kornica, Ruda Białaczowska, Petrykozy, Sitowa, Opoczno, Słomianka, Szadkowice, Bratków, Jeleń ustawione zostaną  wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Aby podróżni mogli bezpiecznie wsiadać do pociągów, przygotowane będzie oświetlenie oraz poprawiona nawierzchnia peronów.

Zadanie obejmuje punktową naprawę torów i wymianę 2 rozjazdów. Poprawiona zostanie nawierzchnia  na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Bliżynie i Końskich. Obecnie na trasie Skarżysko Kamienna – Tomaszów Mazowiecki prowadzony jest ruch towarowy.

W ramach prac na linii nr 25

Prace przewidziano w ramach zadania „Rewitalizacja peronów na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska - Dębica, odc. Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko- Kamienna (różne lokalizacje)”, projekt „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Wykonawcą jest PNUIK Kraków. Wartości umowy ze środków budżetowych to 24,6 mln zł.