Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szybka wymiana taboru; Polregio chce kupić 180-200 nowych ezt-ów

inforail
01.07.2021 11:45
W panelach dyskusyjnych dotyczących przyszłości kolei na VII Kongresie Rozwoju Transportu w Łodzi wzięli dzisiaj udział Artur Martyniuk - prezes zarządu oraz Wiesław Szafrański - dyrektor zarządzający ds. operacyjnych przewoźnika.

Z informacji zamieszczonej na Facebooku Polregio dowiedzieliśmy się m.in., że przewoźnik chce pozyskać 180-200 nowych ezt-ów.

Artur Martyniuk, zaznaczył, że kolej regionalna jest istotnym czynnikiem napędzającym wzrost gospodarczy w regionach i zapewnia ciągłość funkcjonowania.

Podczas lockdownów i najgorszych okresów pandemii spadki przewozów u nas w porównaniu do innych przewoźników nie były tak duże. Polregio zapewnia dojazd do pracy, szkoły czy rodziny i zaspokaja podstawowe potrzeby transportowe. W związku z tym szybko odbudowujemy naszą bazę pasażerów. Pracujemy nad wieloletnim programem inwestycji, bo tak jak w przypadku Pendolino i tras dalekobieżnych, to właśnie nowe pociągu przyciągną kolejne osoby i zmienią ich nawyki transportowe. Rozpoczęliśmy dialog techniczny z producentami pociągów. Po raz pierwszy od 20 lat istnienia spółki uruchomiliśmy procedurę zakupu nowoczesnego taboru w ramach tak kompleksowego i ambitnego planu. Liczymy też na zmianę w KPO, aby można było z tych środków kupić pojazdy hybrydowe – powiedział Artur Martyniuk.

Szybka wymiana taboru

Wiesław Szafrański podkreślał konieczność szybkiej wymiany i modernizacji taboru.

- W ruchu dalekobieżnym kolej zmieniła się na lepsze pod względem komfortu i czasu przejazdu. Polregio ma również w ofercie połączenia typowo dalekobieżne, np. Poznań – Wrocław, Warszawa – Łódź. Pasażer kolei regionalnej porównuje naszą ofertę do tego co jest na rynku. To również dlatego naszym zadaniem jest przeprowadzenie szybkiego skoku technologicznego. W ramach Krajowego Planu Odbudowy złożyliśmy wnioski na zakup 180 sztuk nowych EZT-ów, ale analizujemy też głęboką modernizację, która zapewnia standard zbliżony do fabrycznie nowego składu przy niższych kosztach. Skorzystamy z wszystkich dostępnych możliwości, aby zapewnić maksymalną liczbę pojazdów, których oczekują nasi pasażerowie – podkreślił Wiesław Szafrański.