Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wakacyjne plany MPK Wrocław; TORYwolucja w pełnym słońcu

infotram
24.06.2021 09:15
Siedem remontów torowisk i sieci trakcyjnej – tak wakacje spędzi MPK Wrocław. Kolejne prace ruszą po zakończeniu letniej laby. Przypomnijmy, że wrocławskie tory są już remontowane nie tylko w wakacje. Od zeszłego roku MPK w ramach TORYwolucji intensywnie prowadzi inwestycje przez cały rok.

Założeniem TORYwolucji jest całoroczna praca nad poprawą stanu tramwajowej infrastruktury począwszy od bieżących napraw, a na dużych remontach skończywszy. Dzięki temu, że dla prezydenta Jacka Sutryka komunikacja jest priorytetem, MPK może wydawać rocznie aż 80 mln zł na remonty.

– Rocznie robimy maksimum tego, co jest możliwe do wykonania bez zawieszania funkcjonowania większości linii tramwajowych – zapewnia Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław. – Pracujemy na pełnych obrotach, a czas na wykonanie każdego z remontów mamy maksymalnie wyśrubowany, aby utrudnienia trwały jak najkrócej – i dodaje – W sobotę rozpoczniemy naprawę torowiska na placu Strzegomskim i wymianę rozjazdów na skrzyżowaniu ulicy Kazimierza Wielkiego z Krupniczej. W lipcu natomiast czeka nas duży remont torowiska w ciągu ulicy Św. Mikołaja oraz ulicy Ruskiej.

Zakończone remonty

Przypomnijmy, że w tym roku MPK zakończyło już remonty:

•             torowiska w ciągu ul. Olszewskiego wraz pętlą Biskupin (inwestycja rozpoczęta w 2020),

•             torowiska w ciągu ul. Złotoryjskiej łączącego ul. Legnicką z Robotniczą (obok Dolmedu),

•             torowiska przecinającego ul. Powstańców Śląskich na wysokości ul. Kutnowskiej.

A także wymieniło rozjazdy:

•             na skrzyżowaniu Podwala z ul. Krupnicza i Sądową od pl. Orląt Lwowskich,

•             w węźle ulic Piotra Skargi i Teatralnej,

•             na ul. Piotra Skargi od strony pl. Dominikańskiego.

Trwają prace na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z aleją Hallera. Wymieniane są tu rozjazdy oraz łuki, a także nawierzchnia w obrębie torowiska.

Te duże przedsięwzięcia to preludium do zadań, jakich MPK podejmie się w wakacje. Wśród zaplanowanych prac jest duży remont torowiska w ciągu ulicy Świętego Mikołaja oraz ulicy Ruskiej. Tory otrzymają tam zupełnie nową podbudowę i nawierzchnię. Przejazd będzie nie tylko bezpieczniejszy, ale i bardziej komfortowy.

Już od tej soboty (26.06) MPK rozpocznie natomiast wymianę rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego z Krupniczą i kapitalną naprawę torów na placu Strzegomskim. To przedsięwzięcie jest możliwe dzięki otwarciu pierwszego odcinka TAT, od pl. Orląt Lwowskich do pętli Wrocławski Park Przemysłowy.

Letnie inwestycje

Letnie inwestycje MPK w szczegółach:

•             wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego z Krupniczą (prace ruszą 26 czerwca),

•             naprawa przejazdu przez torowisko na pl. Strzegomskim (prace ruszą 26 czerwca),

•             remont torowiska w ul. św. Mikołaja,

•             remont torowiska w ul. Ruskiej,

•             wymiana łuków w ul. Legnickiej na skrzyżowaniu ze Złotoryjską na wysokości Dolmedu – Prace dodatkowe, nie uwzględnione wcześniej na mapie TORYwolucja 2021.

Infrastruktura tramwajowa to nie tylko tory, dlatego też MPK wykona:

•             wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu nad ul. Grabiszyńską/Oporowską,

•             wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu nad ul. Powstańców Śląskich/Krzycką.

Koniec wakacji to nie koniec inwestycyjnego boomu. Wręcz przeciwnie, będzie się bardzo dużo działo.

Inwestycje MPK planowane po wakacjach:

•             wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na pl. Jana Pawła II,

•             wymiana rozjazdów na pl. Dominikańskim od ul. Oławskiej,

•             wymiana rozjazdu i skrzyżowania w węźle Kazimierza Wielkiego/Widok/Szewska od ul. Widok,

•             wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Grabiszyńską,

•             remont torowiska w al. Hallera od ul. Powstańców Śląskich do ul. Mieleckiej,

•             naprawa przejazdu przez torowisko w ul. Legnickiej przy ul. Zachodniej,

•             wymiana rozjazdów w węźle rozjazdowym przy zajezdni Borek,

•             wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Słowiańskiej z ul. Jedności Narodowej.

Inwestycje w sieć trakcyjną:

•             remont sieci trakcyjnej na pl. Jana Pawła,

•             remont sieci trakcyjnej w ul. Stawowej (pod wiaduktem),

•             remont przewodu jezdnego pod wiaduktem przy ul. Powstańców Śląskich/Świdnickiej,

•             remont sieci trakcyjnej w ul. Grabiszyńskiej i Oporowskiej,

•             remont sieci trakcyjnej w ul. Grabiszyńskiej i Pereca (pod wiaduktem),

•             wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu w ul. Grabiszyńskiej i Pereca,

•             remont kabli trakcyjnych obszaru zasilania stacji Ślężna,

•             remont kabli trakcyjnych obszaru zasilania stacji Żmigrodzka.

•             remont sieci trakcyjnej w ul. Ślężnej (odcinek od ul. Sztabowej do ul. Kamiennej) w obu kierunkach,

•             remont sieci trakcyjnej na pl. Legionów,

Wymienione inwestycje to te najpoważniejsze. Torowcy MPK bez przerwy zajmują się bieżącym utrzymanie infrastruktury, dokonują napraw interwencyjnych. Nie ma przesady w stwierdzeniu, że pracują siedem dni w tygodniu 24 godziny na dobę.