Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stopiątki grzeją. Nawet w upały

infotram
17.06.2021 12:15
Na dworze coraz cieplej, powraca więc problem „grzejących stopiątek”. Poznańskie MPK wyjaśnia dlaczego tak się dzieje.

Przewoźnik tłumaczy, że te najpopularniejsze w całej Polsce dwuwagonowe składy są tak skonstruowane, że urządzenia rozruchowe i napędowe tramwaju znajdują się pod podłogą. Jak w każdym sprzęcie, podczas pracy wytwarzane jest ciepło, które za pomocą specjalnych klap wyrzucane jest na zewnątrz wagonu, a zimą ogrzewa jego wnętrze.

Czasami zdarza się, że na skutek niedoskonałości tego systemu (tramwaje były produkowane w latach 1973-1992) gorące powietrze częściowo przedostaje się do przedziału pasażerskiego, co sprawia wrażenie włączonego ogrzewania. Nie ma możliwości zniwelowania tego całkowicie.

Na szczęście w Poznaniu jeździ zaledwie 26 składów typu 105Na, ze wszystkich 227 tramwajów. Klimatyzacje posiada 55% tramwajów oraz 95% autobusów.

Wagony 105Na/805Na kursują jednak w innych miastach w Polsce. To Warszawa, Toruń, Szczecin, Bydgoszcz, Kraków, Łódź. W swoim parku taborowym mają je również Tramwaje Śląskie.