Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy interwencja poselska podziała na Polregio? Chaos w woj. lubuskim trwa w najlepsze

inforail
10.06.2021 11:45
Odwoływane pociągi, ponad połowa niesprawnych pociągów – to nie incydentalne zdarzenie, a norma. W województwie lubuskim, którym zainteresowała się posłanka Krystyna Skibińska, ale nie tylko.

O tym, że sytuacja w regionie jest zła pisaliśmy na łamach InfoRail.pl wielokrotnie. Polregio (Przewozy Regionalne) nic sobie z tego nie robi, bo samorząd też nic nie robi. Zamiast rozpisać przetarg na przewozy i poszukać solidnego partnera podpisał umowę z Polregio i to aż na 10 lat.

Posłanka pyta

Do mojego biura poselskiego wpływają kolejne informacje o licznych nieprawidłowościach przy realizacji połączeń regionalnych obsługiwanych przez Lubuski Zakład Polregio w Zielonej Górze (odwołania kursów, opóźnienia pociągów) – napisała w interpelacji do Ministra Infrastruktury posłanka Krystyna Skibińska. Tyle że to nie minister a Urząd Marszałkowski jest organizatorem przewozów w regionie i takiej odpowiedzi należy się spodziewać.

Dalej posłanka wskazuje, co jest zgodne z prawdą, że chaos, jaki zapanował na lubuskich torach, jest nieakceptowalny. Brak stabilności połączeń podważa zaufanie mieszkańców do kolei, dezorganizując jakiekolwiek planowanie podróży oraz przesiadek na stacjach węzłowych, jak również punktualne dotarcie do szkoły lub miejsca pracy.

W związku z powyższym posłanka poprosiła ministra infrastruktury o odpowiedzi na następujące pytania:

1. Ile Lubuski Zakład Polregio w Zielonej Górze od początku roku odwołał kursów i z jakich powodów?

2. Ile kursów w tym czasie było opóźnionych i z jakich powodów?

3. Jakie działania zamierza podjąć spółka Polregio w celu przywrócenia właściwych standardów jakościowych: punktualności, niezawodności i stabilności połączeń kolejowych na terenie województwa lubuskiego?

Odpowiadają na ostatnie z nich śmiało można stwierdzić, że Polregio nie zamierza podjąć żadnych działań. Dopóki bowiem to Polregio będzie świadczyć usługi nic się nie zmieni. No może poza samochodami wożącymi prezesa, bo te będą wymieniane na nowe.

Czekamy na stanowisko resortu.