Siemens Mobility zakończył dostawy pociągów Velaro dla Turcji
Siemens Mobility zakończył dostawę szybkich pociągów Velaro zamówionych przez Tureckie Koleje Państwowe (TCDD) w latach 2013-2019. Od czerwca 2021 roku cała flota będzie dostępna w ramach usług komercyjnych.
Dostarczenie ostatniego pociągu z tureckiej floty Velaro na długo przed terminem stanowi ważny kamień milowy w naszej współpracy z Tureckimi Kolejami Państwowymi - powiedział Albrecht Neumann, dyrektor generalny ds. taboru w Siemens Mobility. Nasze sprawdzone pociągi dużych prędkości, opracowane z myślą o rynku globalnym, poprawiają podróże pasażerów, zapewniając im komfort i wygodę. Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do realizacji projektu, który znacząco rozwija infrastrukturę Turcji i umożliwia mieszkańcom tego dużego kraju podróżowanie z dużą prędkością, przy niskim śladzie CO2 – dodał.
Adil Karaismailoğlu, Minister Transportu i Infrastruktury Republiki Turcji, poinformował, że ostatnie 12 składów szybkich pociągów zamówionych w Siemens Mobility dotarło do Ankary. Zestawy będą używane na linii dużych prędkości o długości 1213 km oraz na budowanych i wprowadzanych do eksploatacji liniach – powiedział.
Pociągi łączą Ankarę z Konyą i Eskisehirem. W przyszłości planowana jest dodatkowa linia do Stambułu o łącznej długości 533 kilometrów.
Pierwszy Velaro Turkey został zamówiony w 2013 roku i wszedł do obsługi pasażerów między Ankarą a Konyą w maju 2015 roku. W tym samym czasie TCDD podpisało drugi kontrakt z Siemensem na sześć ośmiowagonowych pociągów dużych prędkości. Ostatnich dwanaście ośmiowagonowych pociągów Velaro TR zostało zamówionych w 2018 i 2019 roku. Kontrakt obejmował utrzymanie, naprawy i czyszczenie pociągów przez okres trzech lat. Dzięki dostawie znacznie przed terminem można było osiągnąć rekordowy czas rozpoczęcia obsługi pasażerskiej. Średnio czas pomiędzy podpisaniem umowy a wdrożeniem składów do ruchu pasażerskiego wynosi 24 miesiące.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Velaro Turkey oferuje zoptymalizowany profil pojemności i lepszy komfort podróżowania pasażerów. Mają oni do wyboru trzy klasy w wagonach: klasa biznes składająca się z trzech przedziałów z czterema komfortowymi fotelami każdy; pierwsza klasa z 45 miejscami; oraz klasa ekonomiczna oferująca 426 miejsc. Wagon restauracyjny to osiem miejsc bistro w barze i 28 miejsc w restauracji. Dzięki innowacyjnym systemom komunikacyjnym i rozrywkowym na pokładzie pasażerowie mogą uzyskać dostęp do usług, takich jak wideo na żądanie, e-booki lub gry z własnych urządzeń mobilnych – lub, w klasie biznes i pierwszej – z ekranów dotykowych zintegrowanych z fotelami.
Pociągi Velaro zostały opracowane na rynek globalny i obecnie jeżdżą w Hiszpanii, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Belgii, Rosji, Chinach, Turcji i Holandii.