Czy sport i komunikacja mogą wzajemnie się wspierać? Przykład Wrocławia
MPK Wrocław chce nie tylko przewozić mieszkańców miasta, ale również pełniej angażować się w jego życie – także to sportowe
Dlatego 19 maja podpisano porozumienie o roboczej nazwie „TranSPORT”, które ma zachęcić mieszkańców do aktywności fizycznej i komunikacji miejskiej.
dziesięć klubów
Do porozumienia przystąpiły kluby: piłkarski Śląsk Wrocław, WTS Sparta Wrocław, Gwardia Wrocław, MKS Juvenia Wrocław, Panthers Wrocław, Szarża Wrocław, Śląsk Wrocław Basketball, Śląsk Wrocław Handball, Ślęza Wrocław i Volley Wrocław.
Z nimi wrocławski przewoźnik chce zacieśnić i tak już dobrze układającą się, współpracę.
-„Bardzo mnie cieszy, że tak wiele klubów sportowych chce współpracować z MPK Wrocław, bo MPKocha sport. – mówi prezes spółki Krzysztof Balawejder. – Razem z nimi tworzymy mocną „jedenastkę”, której przyświeca ważny cel: „TranSPORT”, czyli popularyzacja aktywności fizycznej i transportu zbiorowego. Dzięki pierwszemu zadbamy o zdrowie wrocławian, dzięki drugiemu - o zdrowie naszej planety.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Mieszkańcy mogą się spodziewać m.in. wspólnych kampanii społecznych i edukacyjnych.
-"Już od dawna współdziałamy z naszymi sportowymi partnerami. Wspieramy ich m.in. w dni meczowe. Dowozimy ich kibiców na miejsca spotkań i bezpiecznie rozwozimy ich do domów – wymienia prezes Krzysztof Balawejder. – Dzisiejszy list pozwoli nam na rozwijanie tej współpracy, w trosce o zdrowie mieszkańców Wrocławia.
Sportowa PREAMBUŁA
W trosce o zdrowie mieszkańców Wrocławia, doceniając doniosłą historię wrocławskiego sportu będącą źródłem dumy z naszej małej ojczyzny, podejmujemy wspólne działania na niespotykaną dotąd skalę, które mają na celu:
• budowę trwałych relacji w sferze sportu oraz biznesu pomiędzy klubami sportowymi a MPK Wrocław i wrocławianami;
• szeroko rozumianą wzajemną promocję działań podejmowanych przez sygnatariuszy porozumienia;
• umożliwienie uczestniczenia Klubu w wydarzeniach organizowanych przez MPK oraz uczestnictwa MPK w wydarzeniach organizowanych przez Klub, takich jak np. dni sportu, turnieje, dni otwarte itp.;
• budowanie pozytywnego wizerunku podmiotów, które angażują się w rozwój transportu publicznego jako środka komunikacji;
• popularyzowanie sportu wśród wrocławian jako najlepszego sposobu na utrzymanie zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego;
• popularyzowanie komunikacji miejskiej jako bardziej ekologicznej i ekonomicznej alternatywy dla transportu indywidualnego.