40 mln na bieżące utrzymanie krakowskich torowisk [FILM]
W Krakowie istnieje blisko 200 kilometrów torów tramwajowych. W ramach bieżącego utrzymania tory w trybie ciągłym poddawane są różnym pracom serwisowym. To m.in. napawanie, szlifowanie, wymiana zwrotnic czy krzyżownic.
W tym roku na utrzymanie infrastruktury tramwajowej miasto przeznaczyło 40 mln zł.
Prace serwisowe
Poprzedni rok upłynął pod znakiem intensywnych prac serwisowych. W sumie na utrzymanie infrastruktury tramwajowej miasto wydało 44 mln zł (w tym 17 mln zł na utrzymanie sieci trakcyjnej, podstacji i układu zasilania). Szczególnie sporo działo się w obrębie tzw. pierwszej obwodnicy miasta, jak również w Nowej Hucie. Ekipy utrzymaniowe pojawiły się m.in. na węzłach: Filharmonia, Korona, Poczta Główna, św. Gertrudy-Dominikańska: rondach: Hipokratesa i Piastowskim, a także wzdłuż ulic Broniewskiego i Wielickiej.
W tym roku na bieżące utrzymanie torowisk, w ramach obowiązujących umów, miasto przeznaczyło 40 mln zł. Nie jest wykluczone, że – w przypadku wygospodarowania dodatkowych środków finansowych – kwota ta zostanie powiększona.
Jakie prace?
W styczniu wymieniona została zwrotnica rozjazdowa na torowisku wzdłuż ul. Bieńczyckiej – koszt ok. 150 tys. zł. Od lutego do kwietnia realizowana była gruntowna naprawa torowiska tramwajowego na ul. Ujastek Mogilski. Nowe szyny wraz z podkładami i podbudową oraz sieć trakcyjna na ok. 2 km pojedynczego toru pochłonęły ok. 7,7 mln zł. W marcu ekipy torowe pracowały na węźle Łagiewniki – wymiana zwrotnicy, koszt ok. 113 tys. zł. Z kolei na początku kwietnia na pętli „Nowy Bieżanów P+R ”– wymiana szyn oraz zwrotnicy, koszt ok. 250 tys. zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W sobotę, 15 maja rozpoczęły się prace serwisowe na węźle Lubicz-Rakowicka. W cieniu tych robót wymieniona zostanie zwrotnica na rondzie Mogilskim, a szyny i krzyżownice od strony ul. Lubicz zostaną poddane napawaniu.
W tym roku ekipy torowe pojawią się jeszcze m.in. na pętli „Borek Fałęcki” (wymiana zwrotnic), na rondzie Mogilskim (od strony ul. Mogilskiej – wymiana zwrotnic, krzyżownicy, szyn na rampie najazdowej wraz z miejscowym napawaniem). W planach jest wykonanie szlifowania korekcyjnego na ok. 30 kilometrach pojedynczego toru, jak również napawanie, wymiana sieci trakcyjnej czy remonty podstacji.