Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Wielkopolskie samodzielnie wykonały naprawę główną SA105-001

inforail
11.05.2021 09:45

Z początkiem maja na wielkopolskie tory wrócił pojazd SA 105-001. Popularne „żelazko” jak jest nazywane przez mieszkańców Wielkopolski, przechodziło naprawę główną (przegląd poziomu P5) w Punkcie Utrzymania Taboru w Poznaniu.

Zakres naprawy, wykonanej samodzielnie przez Koleje Wielkopolskie, obejmował:

- demontaż wszystkich urządzeń z pudła pojazdu,

- wymianę podłogi oraz wykładziny,

- wymianę poszyć ścian i sufitów wewnętrznych,

- wymianę wszystkich siedzeń oraz foteli w kabinach maszynisty na nowe,

-  zmianę rozmieszczenia przyrządów na pulpitach w kabinach,

- zabudowę nowego systemu informacji pasażerskiej i interkomów,

- zabudowę nowego systemu monitoringu,

- wymianę układu sterowania drzwiami,

- zabudowany nowy układ klimatyzacji,

- zmodyfikowany został układ chłodzenia silnika spalinowego,

- zmieniono układ wentylacji i ogrzewania wnętrza.

Koleje Wielkopolskie informują, że jako iż pojazd ten był prototypem silnik spalinowy został zmodyfikowany na wzór silników z pojazdów serii SA108.

Jednostka SA105-001 została wyprodukowana w 2002 roku dla Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. Początkowo była eksploatowana przez Przewozy Regionalne, a w 2011 roku trafiła do Kolei Wielkopolskich.