Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Stargard inwestuje w nowoczesne kasowniki

infotrans
13.04.2021 14:00

MPK Stargard ogłosiło przetarg na dzierżawę urządzeń do wnoszenia opłat za przejazd pojazdami komunikacji miejskiej oraz czytników kontrolerskich

Do tego dochodzi system nadzorującym pracę urządzeń zamontowanych w 18 autobusach na okres 36 miesięcy.

e-kasowniki

System poboru opłat musi być zainstalowany w 18 autobusach MPK Stargard. W każdym pojeździe zostanie zainstalowane jedno urządzenie. System pokładowy w pojazdach (urządzenia) będzie funkcjonować jako autonomiczny system i nie będzie zintegrowany z pozostałymi urządzeniami peryferyjnymi w pojeździe. W systemie dostępne będą bilety jednorazowe, dobowy i weekendowe zgodne z obowiązującymi ulgami. Transakcje mają być realizowane w trybie check-in czyli jednokrotnego zbliżenia przez pasażera karty EMV do urządzenia bezpośrednio po wejściu do pojazdu.

Oferowane przez wykonawcę urządzenie do poboru opłat za przejazd (kasownik biletu wirtualnego) powinno umożliwiać zakup biletów, dokonanie opłaty za przejazd w systemie KNF (stała opłata za przejazd)– płatność zbliżeniowa bez konieczności i możliwości wpisywania kodu PIN. Urządzenie to musi mieć również możliwość sprawdzania ważności biletów i wyświetlania informacji pasażerskiej. Dokonanie płatności za bilety ma odbywać się za pomocą bezstykowych kart płatniczych - systemów Visa PayWave i Mastercard PayPass, oraz urządzeń korzystających z technologii NFC.

Parametry techniczne

Dostarczane kasowniki mają posiadać ekran dotykowy, zapewniający wygodne, bezproblemowe korzystanie z urządzenia w każdych warunkach oświetlenia. Interfejs użytkownika ma być dostępny przynajmniej w trzech wersjach językowych (polski, angielski, niemiecki). Ekran kasownika ma mieć przekątną o wymiarze co najmniej 7 cali i rozdzielczość minimalną - 1024 x 600 punktów. Obudowa urządzenia ma być zamknięta, odporna na uszkodzenia i warunki otoczenia (m.in. temperaturę, wilgotność).

Zamawiający wymaga zapewnienia kontrolerom biletów urządzeń, zdolnych do odczytu karty EMV w bezpieczny sposób, w liczbie 6 sztuk wraz z oprogramowaniem na okres 36 miesięcy. MPK chce mieć również możliwość zakupu dodatkowych urządzeń w miarę zaistnienia dodatkowych potrzeb. Sprawdzarka kontrolerska musi przetwarzać odczytany z karty EMV numer wyłącznie na potrzeby weryfikacji pobrania opłaty, za przejazd oraz pobierać dane transakcyjne. Powyższe urządzenia muszą mieć certyfikację EMV na poziomie L1. Sprawdzenie czy bilet został zakupiony może być również możliwe i dostępne w urządzeniu zainstalowanym w autobusie.

Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 15 kwietnia. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.