Katowice: Zakup autobusów elektrycznych

przetargi
03.04.2021 09:51
Przetargi
BranżaSamochody ciężarowe:
      autobusy
Forma przetargunieograniczony
Dane organizatoraGÓRNOŚLĄSKO-ZAGŁĘBIOWSKA METROPOLIA
40-053 KATOWICE
BARBARY 21A
Tel. 32 718 07 00
Fax. 32 718 07 99
E-mail [email protected]
WWW gzmetropolia.pl
Województwośląskie
PowiatKatowice
Treść zamówieniaJedziemy na prąd – zakup autobusów elektrycznych i budowa infrastruktury ładowania

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówieniaJedziemy na prąd – zakup autobusów elektrycznych i budowa infrastruktury ładowania na obszarze Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Numer referencyjny: ZP.270.3.2021Przedmiotem zamówienia są:1) sukcesywne dostawy 32 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich (zwanych dalej łącznie autobusami), niskopodłogowych, w tym:a) sukcesywne dostawy 27 sztuk autobusów z napędem elektrycznym o długości całkowitej, zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,2 metra, zwanych dalej „autobusami zeroemisyjnymi EV12” lub „autobusami EV12” lub „autobusami dwuosiowymi”;b) sukcesywne dostawy 5 sztuk autobusów z napędem elektrycznym o długości całkowitej, zawierającej się w przedziale od 17,5 metra do 18,75 metra, zwanych dalej „autobusami zeroemisyjnymi EV18” lub „autobusami EV18” lub „autobusami trzyosiowymi”;2) dostawa, montaż, podłączenie i pierwsze uruchomienie 16 sztuk fabrycznie nowych, mobilnych ładowarek przewodowych, dwustanowiskowych o mocy większej lub równej 80 kW (2 x 40 kW), zwanych dalej „ładowarkami Plug-in”;3) zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zgodnie z art. 103 ust. 3 ustawy, mających na celu powstanie nowoczesnej infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego, dla potrzeb ładowania autobusów elektrycznych obejmujące:a) zaprojektowanie posadowienia i podłączenia, uzyskanie pozwolenia na budowę oraz sprawowanie nadzoru autorskiego nad robotami budowalnymi dotyczącymi wybudowania niezbędnej infrastruktury dla potrzeb dostawy i montażu 11 sztuk fabrycznie nowych ładowarek pantografowych, każda o mocy znamionowej równej 200 kW, zwanych dalej „ładowarkami pantografowymi”;b) dostawę, montaż, podłączenie i pierwsze uruchomienie 11 sztuk fabrycznie nowych ładowarek pantografowych;4) opracowanie i wdrożenie systemu:a) zarządzania ładowarkami Plug-in i pantografowymi;b) rozliczeń poboru energii i płatności pomiędzy operatorami korzystającymi z ładowarek pantografowych;c) zarządzania energią w autobusach EV12 i EV18, zwanego dalej Systemem Monitorowania pracy Ładowarek i Rozliczeń Operatorskich (zwanym dalej „SMPiRO”);5) obsługa gwarancyjna: autobusów EV12, autobusów EV18 oraz ładowarek Plug-in, ładowarek pantografowych i SMPiRO.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w dokumentach zamówienia.
Specyfikacjahttps://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=miniportal.uzp.gov.pl_1617108318878
LINK do SIWZhttp://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/b7b0c15c-974f-4ab0-9973-8b8d50f916bc
CPV34.12.11.00, 34.12.14.00, 34.14.49.10, 45.23.14.00, 45.26.22.10, 45.31.10.00, 45.31.70.00, 48.00.00.00, 48.10.00.00, 48.70.00.00, 48.80.00.00, 71.22.10.00, 71.24.80.00
WymaganiaIII.1) Warunki udziałuIII.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki udziału dotyczące:sytuacji ekonomicznej lub finansowej, przez co Zamawiający rozumie:— posiadanie przez Wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia równą co najmniej 120 000 000 PLN (słownie: sto dwadzieścia milionów złotych),— posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 80 000 000 PLN (słownie: osiemdziesiąt milionów złotych),— osiągnięcie w ostatnich trzech latach obrotowych, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie minimalnego przychodu rocznego w zakresie działalności wynoszącego co najmniej 120 000 000 PLN (słownie: słownie: sto dwadzieścia milionów złotych), w tym minimalnego rocznego przychodu w zakresie działalności objętej zamówieniem 80 000 000 PLN (słownie: osiemdziesiąt milionów złotych).III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki udziału dotyczące:zdolności technicznej lub zawodowej, przez co Zamawiający rozumie należyte wykonanie dostaw polegających na wprowadzeniu do obrotu na rynku państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, obejmujących zamówienia o charakterze, zakresie i wartości porównywalnej z niniejszym przedmiotem zamówienia, tzn. polegających na:i) dostawie co najmniej 10 sztuk miejskich niskopodłogowych dwuosiowych autobusów elektrycznych o długości całkowitej od 11,80 do 12,20 m i spełniających warunki określone w ust. iii;ii) dostawie co najmniej 2 sztuk miejskiego niskopodłogowego trzyosiowego elektrycznego autobusu przegubowego o długości całkowitej od 17,50 m do 18,75 m i spełniającego warunki określone w ust. iii;iii) Zamawiający wymaga, aby wszystkie pojazdy, o których mowa w ust. (i) i (ii) oferowane w niniejszym postępowaniu, posiadały następujące cechy wspólne:— kategoria M3 – klasa I – pojazdy niskopodłogowe w rozumieniu definicji zawartych w regulaminie nr 107 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M2 lub M3 w odniesieniu do ich budowy ogólnej [2018/237] (Dz.U. UE.L.2018.52.1 z dnia 2018.02.23 z późn.zm.), zwanego dalej regulaminem nr 107 EKG ONZ,— rodzaj pojazdów, tj. autobusy elektryczne, przy czym jako autobus elektryczny rozumie się autobus w rozumieniu art. 2 pkt 41 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania, zgodnie z art. 2 ust. 12 ustawy z 11.1.2018 o elektromobilności i paliwach alternatywnych,— dostawy, o których mowa w pkt (i) oraz (ii) NIE muszą być zrealizowane w ramach jednej umowy.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości co najmniej 1 000 000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Dokument polecenia dokonania przelewu NIE jest dowodem dokonania wpłaty – potwierdzeniem dokonania wpłaty jest uznanie kwotą wadium rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Oferta Wykonawcy, który NIE wniósł wadium zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, zgodnie z art. 97 ust. 7 ustawy Pzp. Wadium w pieniądzu wnosi się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego na konto 44 1090 1186 0000 0001 3708 0808, podając na poleceniu przelewu informację: „Wadium – zamówienie pn. Jedziemy na prąd” – pozostałe postanowienia nt. wadium zawarto w rozdziale IX SWZ.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Szczegółowe postanowienia w tym zakresie zawarto w dokumentach zamówienia – załącznik nr 3 do SWZ – projektowane postanowienia umowy.
Wadium1000000.00
Osoba do kontaktuGórnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ul. Barbary 21a Katowice 40-053 Adrian Kowol +48 327180730 [email protected] www.metropoliagzm.pl www.metropoliagzm.pl
Wymagany termin realizacji zamówieniaKoniec: 31/03/2023
Miejsce i termin składania ofert

2021-05-05
Sposób składania ofertNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżejGodzina: 08:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertąOferta musi zachować ważność do: 01/09/2021
Składanie ofert wariantowych/częściowychoferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Uwagi2021/S 062-158314Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektoroweDostawyPodstawa prawna:Dyrektywa 2014/25/UESekcja I: Podmiot zamawiającyI.1) Nazwa i adresyOficjalna nazwa: Górnośląsko-Zagłębiowska MetropoliaAdres pocztowy: ul. Barbary 21aMiejscowość: KatowiceKod NUTS: PL22 ŚląskieKod pocztowy: 40-053Państwo: PolskaOsoba do kontaktów: Adrian KowolE-mail: [email protected].: +48 327180730Adresy internetowe: Główny adres: www.metropoliagzm.plAdres profilu nabywcy: www.metropoliagzm.plI.3) KomunikacjaNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.plWięcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżejOferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżejI.6) Główny przedmiot działalnościMiejski transport kolejowy, tramwajowy, trolejbusowy lub autobusowySekcja II: PrzedmiotII.1) Wielkość lub zakres zamówieniaII.1.1) Nazwa:Jedziemy na prąd – zakup autobusów elektrycznych i budowa infrastruktury ładowania na obszarze Górnośląsko-Zagłębiowskiej MetropoliiNumer referencyjny: ZP.270.3.2021II.1.2) Główny kod CPV34144910 Autobusy elektryczneII.1.3) Rodzaj zamówieniaDostawyII.1.4) Krótki opis:Przedmiotem zamówienia są:1) sukcesywne dostawy 32 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich (zwanych dalej łącznie autobusami), niskopodłogowych;2) dostawa, montaż, podłączenie i pierwsze uruchomienie 16 sztuk fabrycznie nowych, mobilnych ładowarek przewodowych, dwustanowiskowych o mocy większej lub równej 80 kW (2 x 40 kW), zwanych dalej „ładowarkami Plug-in”;3) zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zgodnie z art. 103 ust. 3 ustawy, mających na celu powstanie nowoczesnej infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego, dla potrzeb ładowania autobusów elektrycznych;4) opracowanie i wdrożenie systemu:a) zarządzania ładowarkami Plug-in i pantografowymi;b) rozliczeń poboru energii i płatności pomiędzy operatorami korzystającymi z ładowarek pantografowych;c) zarządzania energią w autobusach EV12 i EV18, zwanego dalej Systemem Monitorowania pracy Ładowarek i Rozliczeń Operatorskich (zwanym dalej „SMPiRO”);5) obsługa gwarancyjna (…).II.1.5) Szacunkowa całkowita wartośćII.1.6) Informacje o częściachTo zamówienie podzielone jest na części: NIEII.2) OpisII.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV34121100 Autobusy transportu publicznego34121400 Autobusy niskopodłogowe45231400 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych45262210 Fundamentowanie45311000 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych45317000 Inne instalacje elektryczne48000000 Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne48100000 Przemysłowe specyficzne pakiety oprogramowania48700000 Pakiety oprogramowania użytkowego48800000 Systemy i serwery informacyjne71221000 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych71248000 Nadzór nad projektem i dokumentacjąII.2.3) Miejsce świadczenia usługKod NUTS: PL22 ŚląskieII.2.4) Opis zamówienia:Przedmiotem zamówienia są:1) sukcesywne dostawy 32 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich (zwanych dalej łącznie autobusami), niskopodłogowych, w tym:a) sukcesywne dostawy 27 sztuk autobusów z napędem elektrycznym o długości całkowitej, zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,2 metra, zwanych dalej „autobusami zeroemisyjnymi EV12” lub „autobusami EV12” lub „autobusami dwuosiowymi”;b) sukcesywne dostawy 5 sztuk autobusów z napędem elektrycznym o długości całkowitej, zawierającej się w przedziale od 17,5 metra do 18,75 metra, zwanych dalej „autobusami zeroemisyjnymi EV18” lub „autobusami EV18” lub „autobusami trzyosiowymi”;2) dostawa, montaż, podłączenie i pierwsze uruchomienie 16 sztuk fabrycznie nowych, mobilnych ładowarek przewodowych, dwustanowiskowych o mocy większej lub równej 80 kW (2 x 40 kW), zwanych dalej „ładowarkami Plug-in”;3) zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zgodnie z art. 103 ust. 3 ustawy, mających na celu powstanie nowoczesnej infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego, dla potrzeb ładowania autobusów elektrycznych obejmujące:a) zaprojektowanie posadowienia i podłączenia, uzyskanie pozwolenia na budowę oraz sprawowanie nadzoru autorskiego nad robotami budowalnymi dotyczącymi wybudowania NIEzbędnej infrastruktury dla potrzeb dostawy i montażu 11 sztuk fabrycznie nowych ładowarek pantografowych, każda o mocy znamionowej równej 200 kW, zwanych dalej „ładowarkami pantografowymi”;b) dostawę, montaż, podłączenie i pierwsze uruchomienie 11 sztuk fabrycznie nowych ładowarek pantografowych;4) opracowanie i wdrożenie systemu:a) zarządzania ładowarkami Plug-in i pantografowymi;b) rozliczeń poboru energii i płatności pomiędzy operatorami korzystającymi z ładowarek pantografowych;c) zarządzania energią w autobusach EV12 i EV18, zwanego dalej Systemem Monitorowania pracy Ładowarek i Rozliczeń Operatorskich (zwanym dalej „SMPiRO”);5) obsługa gwarancyjna: autobusów EV12, autobusów EV18 oraz ładowarek Plug-in, ładowarek pantografowych i SMPiRO.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w dokumentach zamówienia.II.2.5) Kryteria udzielenia zamówieniaKryteria określone poniżejKryterium jakości – Nazwa: Ocena techniczna / Waga: 15Kryterium jakości – Nazwa: Ekologia / Waga: 10Kryterium jakości – Nazwa: Warunki gwarancji i serwisu / Waga: 20Cena – Waga: 55II.2.6) Szacunkowa wartośćII.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówKoniec: 31/03/2023Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIEII.2.10) Informacje o ofertach wariantowychDopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIEII.2.11) Informacje o opcjachOpcje: NIEII.2.13) Informacje o funduszach Unii EuropejskiejZamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAKNumer identyfikacyjny projektu: RPSL.04.05.01-24-012E/20II.2.14) Informacje dodatkoweSekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznymIII.1) Warunki udziałuIII.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki udziału dotyczące:sytuacji ekonomicznej lub finansowej, przez co Zamawiający rozumie:— posiadanie przez Wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia równą co najmniej 120 000 000 PLN (słownie: sto dwadzieścia milionów złotych),— posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 80 000 000 PLN (słownie: osiemdziesiąt milionów złotych),— osiągnięcie w ostatnich trzech latach obrotowych, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie minimalnego przychodu rocznego w zakresie działalności wynoszącego co najmniej 120 000 000 PLN (słownie: słownie: sto dwadzieścia milionów złotych), w tym minimalnego rocznego przychodu w zakresie działalności objętej zamówieniem 80 000 000 PLN (słownie: osiemdziesiąt milionów złotych).III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki udziału dotyczące:zdolności technicznej lub zawodowej, przez co Zamawiający rozumie należyte wykonanie dostaw polegających na wprowadzeniu do obrotu na rynku państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, obejmujących zamówienia o charakterze, zakresie i wartości porównywalnej z niniejszym przedmiotem zamówienia, tzn. polegających na:i) dostawie co najmniej 10 sztuk miejskich niskopodłogowych dwuosiowych autobusów elektrycznych o długości całkowitej od 11,80 do 12,20 m i spełniających warunki określone w ust. iii;ii) dostawie co najmniej 2 sztuk miejskiego niskopodłogowego trzyosiowego elektrycznego autobusu przegubowego o długości całkowitej od 17,50 m do 18,75 m i spełniającego warunki określone w ust. iii;iii) Zamawiający wymaga, aby wszystkie pojazdy, o których mowa w ust. (i) i (ii) oferowane w niniejszym postępowaniu, posiadały następujące cechy wspólne:— kategoria M3 – klasa I – pojazdy niskopodłogowe w rozumieniu definicji zawartych w regulaminie nr 107 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M2 lub M3 w odniesieniu do ich budowy ogólnej [2018/237] (Dz.U. UE.L.2018.52.1 z dnia 2018.02.23 z późn.zm.), zwanego dalej regulaminem nr 107 EKG ONZ,— rodzaj pojazdów, tj. autobusy elektryczne, przy czym jako autobus elektryczny rozumie się autobus w rozumieniu art. 2 pkt 41 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania, zgodnie z art. 2 ust. 12 ustawy z 11.1.2018 o elektromobilności i paliwach alternatywnych,— dostawy, o których mowa w pkt (i) oraz (ii) NIE muszą być zrealizowane w ramach jednej umowy.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości co najmniej 1 000 000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Dokument polecenia dokonania przelewu NIE jest dowodem dokonania wpłaty – potwierdzeniem dokonania wpłaty jest uznanie kwotą wadium rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Oferta Wykonawcy, który NIE wniósł wadium zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, zgodnie z art. 97 ust. 7 ustawy Pzp. Wadium w pieniądzu wnosi się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego na konto 44 1090 1186 0000 0001 3708 0808, podając na poleceniu przelewu informację: „Wadium – zamówienie pn. Jedziemy na prąd” – pozostałe postanowienia nt. wadium zawarto w rozdziale IX SWZ.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Szczegółowe postanowienia w tym zakresie zawarto w dokumentach zamówienia – załącznik nr 3 do SWZ – projektowane postanowienia umowy.Sekcja IV: ProceduraIV.1) OpisIV.1.1) Rodzaj proceduryProcedura otwartaIV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówIV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: NIEIV.2) Informacje administracyjneIV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziałuData: 05/05/2021Czas lokalny: 08:00IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatomIV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:PolskiIV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertąOferta musi zachować ważność do: 01/09/2021IV.2.7) Warunki otwarcia ofertData: 05/05/2021Czas lokalny: 10:00Miejsce: Otwarcie ofert odbędzie się poprzez użycie mechanizmu do odszyfrowania ofert dostępnego po zalogowaniu w zakładce Deszyfrowanie na miniPortalu. Zamawiający NIE przewiduje publicznego otwarcia ofert.Sekcja VI: Informacje uzupełniająceVI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówieniaJest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIEVI.3) Informacje dodatkowe:Zamawiający będzie stosował procedurę, o której mowa w art. 139 Pzp (tzw. procedurę odwróconą). Szczegółowe informacje nt. prowadzonego postępowania, w tym dotyczące w szczególności: podstaw wykluczenia z postpowania, rodzajów żądanych dokumentów, komunikacji w postępowaniu, sposobu przygotowania i złożenia oferty, RODO, przedmiotowych środków dowodowych zawarto w SWZ. Zamawiający, zgodnie z art. 449 ustawy Pzp żąda od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.Uwaga. Zamawiający informuje, iż przypadek, gdy w każdym z oferowanych autobusów oraz urządzeniach infrastruktury ładowania autobusów, będących przedmiotem niniejszego postępowania, udział towarów produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, NIE będzie przekraczał 50 % (w ujęciu wartościowym), skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 393 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp (Zamawiający odrzuci ofertę, w której udział produktów, w tym oprogramowania wykorzystywanego w wyposażeniu sieci telekomunikacyjnych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, NIE przekracza 50 %.)VI.4) Procedury odwoławczeVI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławczeOficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17AMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaVI.4.3) Składanie odwołańDokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcy, a TAKże innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale IX ustawy Pzp. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.2. Odwołanie przysługuje na:1) NIEzgodną z przepisami ustawy Pzp czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia w tym na projektowane postanowienia umowy;2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzieleniu zamówienia, do której Zamawiający był zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym.4. Odwołujący przekazuje kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.5. Odwołanie wnosi się w terminach:1) 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej albo w terminie 15 dni – jeżeli informacja została przekazana w inny sposób;2) 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na Platformie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub wobec treści dokumentów zamówienia.6. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w ust 5 pkt 1 i 2 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.7. Jeżeli Zamawiający NIE przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty odwołanie wnosi się NIE później niż w terminie:1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający NIE opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.8. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy działu IX ustawy Pzp.9. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.10. Od wyroku sądu lub postanowienia kończącego postępowanie w sprawie przysługuje skarga kasacyjna do Sądu Najwyższego.VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołańOficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby OdwoławczejAdres pocztowy: ul. Postępu 17AMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaVI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:25/03/2021×Linki bezpośrednieHTMLPDFPDFSXMLZamknijNagłówek u góry w menu po lewej stronieBieżące wydanie Dz.U. S0622021Następna aktualizacja:31/03/2021 Kalendarz wydańPrzeglądanieMożliwości biznesoweWedług branż (CPV)Miejsce realizacji (NUTS)Miejsce realizacji (Mapa)NabywcaWyszukiwanieWyszukiwanie zaawansowaneZapytanie zaawansowane(pl)Zamówienia instytucji UE(pl)Kanały RSSCzym jest RSS?Mój TED Zaloguj sięlub Zarejestruj się tutajUstawieniaPodzbiory TED w formacie CSVTablica wyników w zakresie zamówień publicznychGrupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym KrólestwemCo nowego w witrynie? (pl)e-CertisInformacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UE ESPDEuropean Single Procurement Document