Inspiro wożą mieszkańców Warszawy już 8 lat. Pora na przeglądy
Osiem lat eksploatacji i ponad 590 tys. przejechanych kilometrów. Pierwszy pociąg Inspiro – skład 51 - zakończył właśnie przegląd P4.3, czyli naprawę i wymianę kluczowych podzespołów, niezbędnych do dalszej, bezawaryjnej pracy – podał stołeczny ratusz.
Pierwsze pociągi Inspiro trafiły do Warszawy w grudniu 2012 roku. Od tamtego czasu zdążyły przyzwyczaić pasażerów do możliwości swobodnego przejścia między wagonami, wysuwanych ramp lub choćby charakterystycznego wyglądu przodu pociągu.
Kompleksowe przeglądy
Zdążyły jednak również dojść do momentu, w którym potrzebują kompleksowego przeglądu. Dzięki niemu zyskają możliwość dalszej, sprawnej eksploatacji.
Przegląd P4.3 dla pociągów Inspiro to m.in. czyszczenie i naprawa mechanizmów drzwi, czyszczenie i mycie kanałów wentylacyjnych, a także wymiana lub naprawa zestawów kołowych, sprzęgów i układu hamulcowego. To elementy, które na pewno wpłyną na komfort jazdy pasażerów. Oprócz tego wykonamy wiele ważnych prac mechanicznych, pneumatycznych i elektrycznych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pierwszy pociąg Inspiro właśnie zakończył cały proces przeglądu P4.3. W tym roku przejdzie go jeszcze 14 pociągów.
Kupione z unijnym dofinansowaniem
Zakup 35 pociągów Inspiro sfinansowany został ze środków Metra Warszawskiego, uzyskanych dzięki wieloletniej umowie wykonawczej z m.st. Warszawa, o świadczeniu usług przewozowych środkami komunikacji zbiorowej – pociągami metra w latach 2009-2027, a także dzięki kredytowi EBOiR oraz dofinansowaniu z UE. Kontrakt opiewał na kwotę netto blisko 1,07 miliarda złotych.