Chełm: Dostawa autobusów
Przetargi
Branża Komputery:
oprogramowanie
Samochody ciężarowe:
autobusy
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora URZĄD MIASTA CHEŁM
22-100 CHEŁM
LUBELSKA 65
Tel. 82 565 20 70
Fax. 82 565 22 54
E-mail [email protected]
WWW www.chelm.pl/
Województwo lubelskie
Powiat chełmski + Chełm
Lokalizacje lubelskie / zamojski + Zamość
Treść zamówienia Dostawa autobusów i sprzętu wraz z oprogramowaniem
Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Dostawa autobusów i sprzętu wraz z oprogramowaniem na potrzeby dynamicznej informacji pasażerskiej w ramach przedsięwzięcia „Budowa niskoemisyjnego systemu transportu w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym” Numer referencyjny: BZP.271.12.5.2021Wartość bez VAT: 5 445 121.95 PLN1. Szczegółowy opis pojazdów i ich wyposażenia oraz wymagania dotyczące ww. dostawy określa szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.2. Autobusy muszą być tej samej marki oraz posiadać takie samo wyposażenie, podzespoły, zastosowane części i rozwiązania techniczne, chyba, że co innego wynika z treści szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia.3. Zamawiający wymaga, aby dostarczone przez Wykonawcę pojazdy zostały oznakowane informacjami o źródle dofinansowania przedmiotu dostawy. Szczegółowe informacje nt. formy i treści informacji, jakie mają zostać umieszczone w pojazdach zostaną przekazane przez Zamawiającego po zawarciu umowy i stanowią koszty promocji.
Specyfikacja https://umchelm.ezamawiajacy.pl/pn/umchelm/demand/notice/public/24613/details
CPV 34.12.11.00
Wymagania III.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: Zamawiający NIE stawia warunku w ww. zakresie.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Zamawiający NIE stawia warunku w ww. zakresie.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. Wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną dostawę, polegającą na dostarczeniu co najmniej 3 autobusów EURO 6. Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: wykaz wykonanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych:1) w art. 108 ust. 1 ustawy; 2) w art. 109 ust. 1 pkt. 4, 5, 7 ustawy. Wykonawca NIE podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 6 ustawy lub art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7 ustawy, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie przesłanki wskazane w art. 110 ust. 2 ustawy. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że NIE podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu:1) oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu NIEzależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ;2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;3) wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane. Wzór wykazu dostaw stanowi załącznik nr 6 do SWZ;4) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3–6 ustawy oraz w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 5–7 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ;5) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy, sporządzona NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny brutto oferty. Do oferty należy przedłożyć raport z badań dla oferowanego typu autobusu potwierdzający zaoferowane zużycie paliwa wyznaczone wg testu SORT 2, wykonany przez NIEzależną jednostkę badawczą lub naukową. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W TAKim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w postaci elektronicznej.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Szczegółowe warunki realizacji umowy określają projektowane postanowienia umowy. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Termin realizacji umowy do dnia 3 grudnia 2021 r. od daty zawarcia umowy. 2. W oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych zmiana postanowień zawartej umowy jest możliwa w zakresie i przypadkach opisanych we wskazanym artykule oraz w ust. 3 poniżej, z zastrzeżeniem, iż strony umowy wyraziły zgodę na wprowadzenie zmian. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wskazanych w paragrafie umowy stanowi uprawnienie Zamawiającego do skorzystania z przedmiotowego trybu zmiany umowy, o ile TAKa będzie wola Zamawiającego (nie jest tożsame z zobowiązaniem Zamawiającego do wprowadzenia TAKiej zmiany). Jeżeli jednak o wprowadzenie zmiany wnioskuje Zamawiający, Wykonawca jest zobowiązany do zaakceptowania proponowanych zmian, chyba że zmiany znacznie rozszerzałyby zakres świadczeń Wykonawcy wynikających z umowy.
Osoba do kontaktu Miasto Chełm 11019823800000 ul. Lubelska 65 Chełm 22-100 Justyna Koperska +48 825652223 [email protected] +48 825652254 https://www.umchelm.bip.lubelskie.pl https://www.chelm.pl
Wymagany termin realizacji zamówienia Koniec: 03/12/2021
Miejsce i termin składania ofert
2021-04-28
Sposób składania ofert Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://umchelm.ezamawiajacy.pl Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżejGodzina: 11:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertą Oferta musi zachować ważność do: 26/07/2021
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Uwagi 2021/S 053-132767Ogłoszenie o zamówieniuDostawyPodstawa prawna:Dyrektywa 2014/24/UESekcja I: Instytucja zamawiającaI.1) Nazwa i adresyOficjalna nazwa: Miasto ChełmKrajowy numer identyfikacyjny: 11019823800000Adres pocztowy: ul. Lubelska 65Miejscowość: ChełmKod NUTS: PL812 Chełmsko-zamojskiKod pocztowy: 22-100Państwo: PolskaOsoba do kontaktów: Justyna KoperskaE-mail: [email protected].: +48 825652223Faks: +48 825652254Adresy internetowe: Główny adres: https://www.umchelm.bip.lubelskie.plAdres profilu nabywcy: https://www.chelm.plI.3) KomunikacjaNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://umchelm.ezamawiajacy.plWięcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżejOferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżejI.4) Rodzaj instytucji zamawiającejInny rodzaj: jednostka samorządu terytorialnegoI.5) Główny przedmiot działalnościInna działalność: usługi administracjiSekcja II: PrzedmiotII.1) Wielkość lub zakres zamówieniaII.1.1) Nazwa:Dostawa autobusów i sprzętu wraz z oprogramowaniem na potrzeby dynamicznej informacji pasażerskiej w ramach przedsięwzięcia „Budowa niskoemisyjnego systemu transportu w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym”Numer referencyjny: BZP.271.12.5.2021II.1.2) Główny kod CPV34121100 Autobusy transportu publicznegoII.1.3) Rodzaj zamówieniaDostawyII.1.4) Krótki opis:1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać na rzecz Zamawiającego dostawę 6 sztuk fabrycznie nowych znajdujących się w ciągłej produkcji autobusów jednoczłonowych niskowejściowych spalinowych, wyposażonych w silnik Diesla EURO-6, z przeznaczeniem do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej, wraz z wyposażeniem i specjalistycznym oprogramowaniem do zliczania pasażerów, dynamicznej informacji pasażerskiej i zarządzania flotą pojazdów.2. Autobusy muszą w szczególności: a) posiadać aktualne „Świadectwo homologacji typu pojazdu” wydane przez ustawowo uprawniony organ w rozumieniu przepisów rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części;b) spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich NIEzbędnego wyposażenia.II.1.5) Szacunkowa całkowita wartośćWartość bez VAT: 5 445 121.95 PLNII.1.6) Informacje o częściachTo zamówienie podzielone jest na części: NIEII.2) OpisII.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV34121100 Autobusy transportu publicznegoII.2.3) Miejsce świadczenia usługKod NUTS: PL812 Chełmsko-zamojskiGłówne miejsce lub lokalizacja realizacji: miasto ChełmII.2.4) Opis zamówienia:1. Szczegółowy opis pojazdów i ich wyposażenia oraz wymagania dotyczące ww. dostawy określa szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.2. Autobusy muszą być tej samej marki oraz posiadać TAKie samo wyposażenie, podzespoły, zastosowane części i rozwiązania techniczne, chyba, że co innego wynika z treści szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia.3. Zamawiający wymaga, aby dostarczone przez Wykonawcę pojazdy zostały oznakowane informacjami o źródle dofinansowania przedmiotu dostawy. Szczegółowe informacje nt. formy i treści informacji, jakie mają zostać umieszczone w pojazdach zostaną przekazane przez Zamawiającego po zawarciu umowy i stanowią koszty promocji.II.2.5) Kryteria udzielenia zamówieniaCena NIE jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówieniaII.2.6) Szacunkowa wartośćII.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówKoniec: 03/12/2021Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIEII.2.10) Informacje o ofertach wariantowychDopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIEII.2.11) Informacje o opcjachOpcje: TAKOpis opcji: Prawem opcji jest możliwość zwiększenia dostawy autobusów z 6 szt. na 8 szt., na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może on, ale NIE musi skorzystać w ramach realizowanej umowy po udzieleniu przedmiotowego zamówienia. W przypadku NIEskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy NIE przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez NIEgo zakresie. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od otrzymania dodatkowego dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego na realizację projektu „Budowa niskoemisyjnego systemu transportu w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej 5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, działanie 5.4 Transport niskoemisyjny Regionalnego programu operacyjnego województwa lubelskiego na lata 2014–2020.II.2.13) Informacje o funduszach Unii EuropejskiejZamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAKNumer identyfikacyjny projektu: RPLU.05.04.00-06-0003/17, projekt „Budowa niskoemisyjnego systemu transportu w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej 5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, działanie 5.4 Transport niskoemisyjny Regionalnego programu operacyjnego województwa lubelskiego na lata 2014–2020.II.2.14) Informacje dodatkowe1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z zasadami przewidzianymi w procedurze odwróconej, o której mowa w art. 139 ust. 1 ustawy.2. Kryteria: cena 60 p., gwarancja i parametry techniczne 40 p., w tym: gwarancja 12 p., spalanie 9 p., moc silnika 7 p., liczba miejsc siedzących 7 p., szyba dzielona w osi pojazdu 5 p.Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznymIII.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: Zamawiający NIE stawia warunku w ww. zakresie.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Zamawiający NIE stawia warunku w ww. zakresie.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. Wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną dostawę, polegającą na dostarczeniu co najmniej 3 autobusów EURO 6. Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: wykaz wykonanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych:1) w art. 108 ust. 1 ustawy; 2) w art. 109 ust. 1 pkt. 4, 5, 7 ustawy. Wykonawca NIE podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 6 ustawy lub art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7 ustawy, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie przesłanki wskazane w art. 110 ust. 2 ustawy. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że NIE podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu:1) oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu NIEzależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ;2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;3) wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane. Wzór wykazu dostaw stanowi załącznik nr 6 do SWZ;4) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3–6 ustawy oraz w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 5–7 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ;5) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy, sporządzona NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny brutto oferty. Do oferty należy przedłożyć raport z badań dla oferowanego typu autobusu potwierdzający zaoferowane zużycie paliwa wyznaczone wg testu SORT 2, wykonany przez NIEzależną jednostkę badawczą lub naukową. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W TAKim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w postaci elektronicznej.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Szczegółowe warunki realizacji umowy określają projektowane postanowienia umowy. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Termin realizacji umowy do dnia 3 grudnia 2021 r. od daty zawarcia umowy. 2. W oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych zmiana postanowień zawartej umowy jest możliwa w zakresie i przypadkach opisanych we wskazanym artykule oraz w ust. 3 poniżej, z zastrzeżeniem, iż strony umowy wyraziły zgodę na wprowadzenie zmian. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wskazanych w paragrafie umowy stanowi uprawnienie Zamawiającego do skorzystania z przedmiotowego trybu zmiany umowy, o ile TAKa będzie wola Zamawiającego (nie jest tożsame z zobowiązaniem Zamawiającego do wprowadzenia TAKiej zmiany). Jeżeli jednak o wprowadzenie zmiany wnioskuje Zamawiający, Wykonawca jest zobowiązany do zaakceptowania proponowanych zmian, chyba że zmiany znacznie rozszerzałyby zakres świadczeń Wykonawcy wynikających z umowy.Sekcja IV: ProceduraIV.1) OpisIV.1.1) Rodzaj proceduryProcedura otwartaIV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówIV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: NIEIV.2) Informacje administracyjneIV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziałuData: 28/04/2021Czas lokalny: 11:00IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatomIV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:PolskiIV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertąOferta musi zachować ważność do: 26/07/2021IV.2.7) Warunki otwarcia ofertData: 28/04/2021Czas lokalny: 11:30Miejsce: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy, ściśle według wymagań określonych w SWZ dostępnej pod adresem https://umchelm.ezamawiajacy.plSekcja VI: Informacje uzupełniająceVI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówieniaJest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIEVI.2) Informacje na temat procesów elektronicznychAkceptowane będą faktury elektroniczneVI.3) Informacje dodatkowe:6. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu TAKich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE L 119 z 4.5.2016 str. 1), zwanym dalej „RODO”, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał. Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO NIE będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą dysponuje już tymi informacjami.Wykonawca musi wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem Wykonawcy w postępowaniu, zaleca się złożenie przez Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez NIEgo obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO. Dla uzyskania przez Zamawiającego potwierdzenia, że osoby, których dane osobowe są przekazywane Zamawiającemu, dysponują już wskazanymi informacjami, jak również celu właściwego zabezpieczenia i ochrony danych tych osób, z których Wykonawca będzie korzystał, przekazanych przez Wykonawcę w ofercie celem uzyskania danego zamówienia publicznego, oświadczenie wymagane przez Zamawiającego od Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub 14 RODO znajduje się w formularzu oferty (załącznik nr 2 do SWZ).VI.4) Procedury odwoławczeVI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławczeOficjalna nazwa: Urząd Zamówień PublicznychAdres pocztowy: ul. Postępu 17Miejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587801Faks: +48 224587700Adres internetowy: www.uzp.gov.plVI.4.3) Składanie odwołańDokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Środki ochrony prawnej określone w niniejszym dziale przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.3. Odwołanie przysługuje na:1) NIEzgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy.4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia lub treści SWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej.6. Odwołanie wnosi się w terminie:1) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;2) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w pkt 1.7. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 5 i 6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia8. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.9. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału NIE stanowią inaczej.10. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych, zwanego dalej „sądem zamówień publicznych”.11. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby lub postanowienia Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem.12. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego do sądu zamówień publicznych w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołańOficjalna nazwa: Urząd Zamówień PublicznychAdres pocztowy: ul. Postępu 17Miejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587801Faks: +48 224587700Adres internetowy: www.uzp.gov.plVI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:12/03/2021×Linki bezpośrednieHTMLPDFPDFSXMLZamknijNagłówek u góry w menu po lewej stronieBieżące wydanie Dz.U. S0532021Następna aktualizacja:18/03/2021 Kalendarz wydańPrzeglądanieMożliwości biznesoweWedług branż (CPV)Miejsce realizacji (NUTS)Miejsce realizacji (Mapa)NabywcaWyszukiwanieWyszukiwanie zaawansowaneZapytanie zaawansowane(pl)Zamówienia instytucji UE(pl)Kanały RSSCzym jest RSS?Mój TED Zaloguj sięlub Zarejestruj się tutajUstawieniaPodzbiory TED w formacie CSVTablica wyników w zakresie zamówień publicznychGrupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym KrólestwemCo nowego w witrynie? (pl)e-CertisInformacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UE ESPDEuropean Single Procurement Document
Data dodania 2021-03-17
Przejdź na początek ogłoszenia