Dodatkowy peron w Lesznie
Dodatkowy peron na stacji w Lesznie (Wielkopolskie) ma umożliwić zwiększenie liczby połączeń kolejowych. Prace planowane są do końca czerwca.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest realizowana w ramach modernizacji linii Wrocław - Poznań.
Jak poinformował w środę Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., dodatkowy peron w Lesznie, o długości 300 m, budowany jest od strony ul. Towarowej. Peron będzie zadaszony, wyposażony w ławki i oświetlenie. W ramach inwestycji przewidziano też system informacji głosowej i wizualnej. Dostęp do nowego peronu, także osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewnić ma przejście podziemne.
"Dla podróżnych nowy peron oznacza bardziej dogodne korzystanie ze stacji. W ruchu kolejowym możliwa będzie lepsza obsługa większej liczby pociągów i uruchomienie kolejnych połączeń aglomeracyjnych lub dalekobieżnych, co zapewni atrakcyjną ofertę przewozową" - zaznaczył Śledziński.
Wskazał, że prace przy peronie planowane są do końca czerwca. Obecnie układane są tzw. ścianki peronowe.
"Gotowa jest konstrukcja nowego segmentu przejścia podziemnego Bez wpływu na ruch pociągów postępują prace wykończeniowe, związane z montażem windy, układaniem nawierzchni i montażem oświetlenia. Podróżni skorzystają z tunelu w II kw. br. Obok peronu ustawiana jest dawna wiata peronowa, która będzie pełniła funkcję zadaszenia parkingu rowerowego" - podkreślił Śledziński.
Na stacji Leszno - w obszarze wszystkich peronów - pojawi się także nowa informacja pasażerska.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Śledziński przypomniał, że budowa dodatkowego peronu realizowana jest w zakresie projektu "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Czempiń".
"Dzięki modernizacji linii Wrocław - Poznań, między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego, podróżni zyskali już wygodne perony na 5 stacjach i 6 przystankach, m.in. w Kościanie, Bojanowie i Rawiczu. Dobry dostęp dla wszystkich pasażerów umożliwiają windy oraz pochylnie. Sprawne przejazdy zapewniają nowe tory, sieć trakcyjna oraz nowoczesne urządzenia sterowania. Bezpieczeństwo na trasie zwiększyły bezkolizyjne skrzyżowania oraz przebudowa 24 przejazdów kolejowo-drogowych" - wskazał Śledziński.
Podkreślił również, że dotychczas zrealizowane prace skróciły już obecnie czas podróży z Wrocławia do Poznania do nawet do 1.44 godziny. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską mają jeździć z prędkością 160 km/h w ok. 90 min.
Wartość całego projektu to ok. 1,5 mld zł. Inwestycja jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej "Łącząc Europę" (CEF) w wysokości ok. 1 mld zł. (PAP)