Warszawa Gdańska jeszcze nie gotowa. Kładki dopiero w połowie roku
Od 26 marca szykuje się trochę zmian na stacji Warszawa Gdańska. Do dyspozycji podróżnych będą trzy perony: 2, 3 i 4. Przypomnijmy, że nie ma tam peronu 1. Może kiedyś zostanie dobudowany?
PKP PLK poinformowały dziś (19 marca 2021 roku), że na każdy z trzech peronów będą prowadziły schody ruchome. Zdaniem przedstawicieli spółki to udogodnienie dla pasażerów. Zdaniem pasażerów już niekoniecznie. Do naszej redakcji, o czym pisaliśmy już w InfoRail.pl, dochodzą sygnały, że likwidacja tradycyjnych schodów to nie jest najlepszy pomysł. Zwłaszcza, że na stacji Warszawa Gdańska ruch po schodach odbywa się w szczucie porannym do dołu, a w szczycie popołudniowym do góry. Pasażerowie mają zatem do dyspozycji o połowę mniej miejsca. Powoduje to zatory, co zwłaszcza w czasie pandemii nie jest najlepszym rozwiązaniem. Warto było zatem zamienić kolejność. Najpierw zbudować kładki a następnie zlikwidować schody.
Alternatywa dla Warszawy Zachodniej
W ocenie Rafała Banaszkiewicza kierownika kontraktu w PKP PLK Warszawa Gdańska, obok Warszawy Głównej, ma być alternatywą dla Warszawy Zachodniej. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl od 26 marca br. zwiększy się tam ruch pociągów PKP Intercity. Od tego dnia na staję wjedzie ponad 40 pociągów w dobie. Część z pociągów dalekobieżnych już jest obsługiwanych na Gdańskim od korekty rozkładu jazdy.
Dwie kładki
Wracając do kładek warto przypomnieć, że będą dwie. Od strony wiaduktu drogowego na u. Mickiewicza będzie zadaszona kładka z zejściami na każdy z peronów. Zainstalowane zostaną windy, które umożliwią lepszą komunikację osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Z przejścia pod torami ruchomymi schodami wjedziemy na perony.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Od zachodniej strony stacji Warszawa Gdańska wybudowana zostanie druga kładka. Obiekt połączy perony oraz ul. Kłopot z ulicą Felińskiego. W zadaszonym przejściu będą windy. Podróżni nową drogą skrócą czas dojścia do pociągów. Dzięki kładce będzie również łatwiejsza komunikacja w obszarze, przez który przebiega linia kolejowa.
Umowa na wykonanie prac została podpisana w 2019 roku. Prace są opóźnione, choć w PKP PLK mają nieco inne zdanie na ten temat. Na dzisiejszym briefingu prasowym nie było przedstawicieli wykonawcy. Powód absencji to choroba.