Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bez niespodzianki w przetargu na hybrydy dla ŁKA

inforail
17.03.2021 12:45

Jedna oferta została złożona w przetargu na dostawę trzech dwunapędowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania dla ŁKA.

Ofertę przesłał tylko Newag.

Szczegóły oferty

Firma z Nowego Sącza proponuje cenę za trzy pojazdy 75 645 000,00 zł brutto, co daje 25 215 000,00 zł brutto za jeden pojazd.

Pozostałe zaproponowane wartości to:

Cena utrzymania pojazdów (za 1 pkm): 6,0270 zł brutto;

Maksymalna łączna całkowita cena za realizację zamówienia podstawowego ogółem: 102 766 500,00 zł brutto;

Maksymalna łączna całkowita cena za realizację zamówienia opcjonalnego ogółem: 68 511 00,00 zł brutto;

Maksymalna łączna całkowita cena za realizację umowy ogółem: 171 277 500,00 zł brutto.

Newag proponuje też gwarancję na: kompletny pojazd 36 miesięcy, nadwozie pojazdu 60 miesięcy, silniki spalinowe 60 miesięcy, rama wózka 84 miesiące, zestawy kołowe wraz z maźnicami 84 miesiące, koła monoblokowe 48 miesięcy, przekładnie osiowe 36 miesięcy, systemy elektroniczno-mechaniczne 36 miesięcy, systemy elektroenergetyczne 36 miesięcy oraz maszyny elektryczne 36 miesięcy.

Oferty będą oceniane według kryteriów: współczynnik efektywności kosztowej – Waga: 10, średnie zużycie paliwa przez pojazd – Waga: 10, współczynnik długości niskiej podłogi – Waga: 10 oraz cena – Waga: 70, w tym cena dostawy – 40% oraz cena brutto utrzymania – 30%.

Środki przeznaczone na sfinansowanie zamówienia podstawowego to 96 272 100,00 zł brutto, w tym: dostawa taboru kolejowego: 73 800 000,00 PLN oraz utrzymanie taboru kolejowego: 22 472 100,00 PLN.

ŁKA przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, dzięki któremu Spółka będzie mogła zamówić dodatkowe 2 pociągi w ramach realizacji umowy, bez konieczności prowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Przypomnijmy, że po zakupie „hybryd” ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 - relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Opoczno oraz nr 53 - relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Spała.