Przetarg na modernizacje dolnośląskich Kolzamów unieważniony
Koleje Dolnośląskie – po czterech miesiącach od otwarcia ofert – unieważniły przetarg na wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P5 wraz z pracami dodatkowymi w pojazdach typu 212M serii SA109 o numerach 003 oraz 004.
Złożone oferty okazały się za drogie.
Dwie oferty
W określonym przez Zamawiającego terminie składania ofert wpłynęły dwie oferty:
1. Wykonawcy Public Transport Service z ceną oferty brutto 12 272 940,00 zł;
2. Wykonawcy Serwis Pojazdów Szynowych Lisi Ogon z ceną oferty brutto 9 963 000,00 zł.
Oferta drugiego z nich przekroczyła kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. kwotę 8 610 000,00 zł brutto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ofertę Public Transport Service odrzucono z uwagi na nieprzedłużenie terminu związania ofertą.
Spalinowe zespoły trakcyjne serii SA109 w spółce Koleje Dolnośląskie
Historia obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych przez Koleje Dolnośląskie w początkowych latach funkcjonowania Spółki nierozłącznie wiąże się ze spalinowymi zespołami trakcyjnych serii SA109.Eksploatowane głównie na liniach kolejowych między Legnicą i Międzylesiem oraz Kłodzkiem i Wałbrzychem, miały znaczący wpływ na odwrócenie trendu odpływu pasażerów od transportu kolejowego i zapoczątkowały pozytywne zmiany w transporcie kolejowym na Dolnym Śląsku. Użytkowane przez Koleje Dolnośląskie pojazdy o numerach SA109-003 i SA109-004 wyprodukowane zostały przez Kolejowe Zakłady Maszyn w Raciborzu w roku 2004 na zlecenie Samorządu Województwa Dolnośląskiego.
Koleje Dolnośląskie S.A. otrzymały pojazdy w kwietniu 2009 roku. Zostały wysłane na naprawę do spółki Mavex Rekord w Raciborzu. Po rozpoczęciu eksploatacji pojazdów serii SA109 najczęściej można było je spotkać przy obsłudze pociągów na liniach kolejowych Legnica –Jaworzyna Śląska – Kamieniec Ząbkowicki – Kłodzko Główne – Międzylesie oraz Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny. Od grudnia 2009 roku, wraz ze zmianą obowiązującego rozkładu jazdy, zakończono obsługę pociągów na trasie Kłodzko –Międzylesie pojazdami SA109, rozpoczynając jednocześnie ich eksploatację natrasie Legnica – Bolesławiec – Zebrzydowa – Lwówek Śląski – Jelenia Góra. Obsługa pociągów na tej ostatniej trasie stała się podstawową pracą eksploatacyjną dla SA109. Niestety w 2012 roku doszło do usterki silnika spalinowego w pojeździe SA109-003 oraz usterki przekładni osiowej w pojeździe SA109-004, co spowodowało ostateczne wyłączenie pojazdów z eksploatacji i ich odstawienie wBazie serwisowej Spółki Koleje Dolnośląskie S.A. w Miłkowicach. W 2017 roku Spółka wobec konieczności wykonywania przeglądów P5 zdecydowała o sprzedaży pojazdów. Nie udało się.
Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu na naprawę P5 pojechał bliźniaczy skład Polregio (Przewozy Regionalne) który był w o wiele gorszym – bo powypadkowym– stanie. Prace wykonał ASO Mieczkowski, a jednostka już wozi pasażerów na Pomorzu.