Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gyor: Przebudowa ostatniego odcinka trasy GySEV/ROeEE Gyor – Sopron

inforail
03.09.2008 13:40

Jak informuje szef służby prasowej węgiersko-austriackich kolei Győr-Sopron-Ebenfurthi Vasút/Raab-Oedenburg-Ebenfurther Eisebahnen (GySEV/RoeEE) Dávid Stöckert, na 5,7 kilometrowym odcinku Pinnye – Fertőszentmiklós linii kolejowej nr 8 Gyor – Sopron w dniu 6 września rozpocznie się kompletna przebudowa torów, która potrwa do 14 września. Przez ten czas pasażerów na odcinku tym przewozić będą autobusy, a pasażerowie IC będą mogli kupować ulgowe miejscówki za 350 forintów.
Po zakończeniu prac remontowych, na tej linii pociągi będą mogły rozwijać szybkość 120 km/h, a obciążenie na oś zwiększyć się może na 22,5 t. System bezpieczeństwa ruchu już teraz czyni to możliwym, ale ze względu na kiepski stan trasy, pociągi musiały tu zwalniać. GySEV/RoeEE modernizuje również przejętą od MÁV trasę nr 15 Sopron – Szombathely oraz 21 Szombathely – Szentgotthárd, na której również będzie możliwe rozwijanie tej szybkości. Jest to bisowa linia austriackiej trasy nr 501 Wiedeń – Graz.
Węgiersko-austriackie koleje GySEV-RoeEE zamierzają także przejąć inne linie kolejowe regionu i to nie tylko MÁV, ale i ÖBB, stwarzając tym samym swoją własną sieć. Obecnie oprócz wspomnianych linii, GySEV/ROeEE obsługuje ruch na granicznej trasie: Fertőszentmiklós – Fertőújlak – Neusiedl am See. Są to linie: Friedberg – Oberwart – Szombathely, Sopron – Markt St. Martin – Oberpullendorf – Kőszeg – Szombathely, Wiener Neustadt – Sopron, Rajka – Hegyeshalom – Csorna – Szombathely, Körmend – Zalalövő, Szombathely – Zalaszentiván – Nagykanizsa, Szentgotthard – Graz oraz Zalaegerszeg – Rédics.